Dr. Martins i höst!?

Jag har läst i flera tidningar samt sett i skobutikerna att Dr. Martins kängorna blivit populära igen! Det var de någon gång när jag gick på högstadiet också. Jag minns att jag fick tjata i flera veckor på min mamma innan hon gick med på att köpa mig ett par. Hon gillade inte alls att jag skulle gå runt i ett par kängor med stålhätta som man kunde sparka ihjäl någon med. Hon tyckte att det var skor för nazister. Hon fattade ju inte att det var mode och snyggt! Jag valde att köpa ett par blå Dr. Martins och man var riktigt inne om kängorna var riktigt slitna. Så det var bara att ställa sig och sparka i asfalten med med mina fina nya kängor…

Idag rotade jag fram mina fina Dr. Martins på mammas och pappas vind och de var faktiskt fortfarande så fina som jag minns dem, kanske lite slitna, men någon gång ska jag allt använda dem i höst!

Lämna en kommentar

Filed under Mode/Kläder

Kommentera

