Shopping i Stockholm

Det blev faktiskt inte så mycket shopping i Stockholm i helgen. Det var mest syrran som shoppade loss. Hon handlade stövlar, byxor och tröjor innan jag köpt någonting. Jag började nästan bli lite depprimerad… Men när jag går där på stan och surar över att jag inte hittat en butik som säljer Ugg’s ännu slår det mig att jag faktiskt sett Ugg’s i en butik när jag och D gick på stan för några veckor sedan. Vi besöker butiken som heter Mathilde och där står skorna och väntar på mig! Jag provar de som står framme men de var för stora, frågar därför om de har Ugg’sen i storlek 36, hon tror inte det men går bak och kollar och kommer tillbaka med en kartong med mina Ugg’s! De passade nämligen perfekt och eftersom inte var dyrare där än på Brandos slog jag till på dem på direkten. Genast hade jag slagit syrran i spenderade pengar 🙂

Köpte även två presenter till D. Nya skinhandskar samt två boxerkalsonger från Björn Borg. En present till D’s systerson som fyllde år i lördags shoppades också. Mest var jag ju faktiskt ute efter en jacka, men jag hittade inte någon jacka som föll mig i smaken. Spanade efter en röd jacka från Didriksons, men jag hittade ingen butik som sålde den jackan…

Jag är i alla fall supernöjd på mina sköna Ugg’s, det är precis som att gå runt i ett par sköna tofflor när man har på sig dem. Självklart tog jag på mig dem direkt när jag kom till hotellet och spatserade runt!

Även på söndagen hann vi med lite shopping innan det var dags att åka hemmåt. Det blev dock inte mycket till shopping, vi var helt slut efter lördags jätte lång shoppingtur på typ 6 timmar. Men jag besökte i alla fall en av mina favoritbutiker Bruka design, där jag shoppade 2 nya kökshandukar i mina favoritfärg turkos, 2 gafflar som jag ska använda till att ta grönsaker med samt två skålar, en godisskål och en snacksskål i den nya och supersnygga färger turkos, helt enkelt ”to die for”! Jag bad att få sakerna jag köpte inslagna, jag älskar ju att titta på när någon annan slår in paket, det får jag rysningar av, knäppt men sant… Paketen blev dessutom riktigt snygga. Där ska jag helt klart köpa presenter när jag är i Stockholm!

1 kommentar

Filed under Inredning, Mode/Kläder, Shopping

One response to “Shopping i Stockholm

  1. Pingback: Julklappstips: UGG’s « Emelia.nu

Kommentera

