Drömväskan i rött är min!

I helgen när jag och syrran var till Stockholm besökte vi butiken KAOS på Mäster Samuelsgatan för att spana in de snygga väskorna de har där. Första gången jag hörde talas om butiken KAOS var faktiskt på Blondinbellas blogg, hon har nämligen två väskor från KAOS som jag tycker är jätte snygga så när jag och D var i Stockholm för ett tag sedan besökte vi butiken. Jag såg flera väskor jag gillade men kände inte riktigt att jag hade ekonomin för att köpa en väska då. I lördags tyckte jag mig ha lite bättre ställt och jag hittade faktiskt en jätte snygg röd väska som jag ville ha, men efter att ha frågat vad den kostat och fått svaret 2795 blev jag lite avskräckt och bestämde mig för att tänka på saken. Efter att ha ringt mamma och frågat vad hon tyckte blev det inget väskköp. Hon tyckte självklart att väskan var för dyr… Hade väskan kostat under 2000 kr hade jag slagit till direkt. Väskan var riktigt snyggt och i rött skinn, jag som velat ha en röd väska jätte länge! En röd väska piffar verkligen upp en outfit! Samtliga väskor görs dessutom endast i 5 exemplar så man är ganska unik men den väska man köper på KAOS.

KAOS är faktiskt ett dotterbolag till Make up store och hittils den enda butiken i världen. De säljer unika väskor, skor och brocher.

I alla fall, så kunde jag inte släppa tanken på väskan under hela lördagskvällen. Jag kände att jag verkligen ville ha väskan, så ofta köper man ju inte en väska, så någon gång i livet kan man väl unna sig en väska. Så på söndagen gick vi till butiken igen, men då var den stängd… Snacka om otur! Eftersom jag verkligen ville ha väskan gjorde jag idag en sökning på webben för att se om KAOS kanske hade en webbshop, det hade de inte men jag hittade istället en länk till blocket där en tjej hade lagt ut en oanvänd röd väska som var köpt på KAOS, i precis den modell jag ville ha. Jag slår tjejen en signal och hon berättar att hon inte har väskan kvar. Hon lämnade tillbaks den till butiken eftersom den var oanvänd och fick ett tillgodokvitto. Ett tillgodokvitto hon vill bli av med för 400 kr billigare än vad väskan är värd. Hon är så snäll att hon erbjuder sig att köpa väskan åt mig för sitt tillgodokvitto och skicka väskan till mig. Så jag antog erbjudandet, att tjäna 400 kr är ju inte fel! Inte så mycket, men alltid något.

Ni kanske undrar varför jag inte bara bad D gå till affären och köpa väskan åt mig, han jobbar ju i Stockholm. Jag vågade helt enkelt inte, jag vet att han aldrig skulle tycka att det är okej att köpa en väska för så mycket pengar. Men efter att ha pratat med tjejen med väskan ringde jag faktiskt D och frågade om han kunde möta upp tjejen och betala henne samt få väskan. Jag blev nämligen lite orolig över betalningen av väskan. Tänk om jag betalar men inte får väskan liksom… Hon lät ju väldigt seriös och trevlig, men man vet ju aldrig… D blev inte alls glad, han tyckte jag var oansvarig och oekonomisk och helt enkelt dum i huvudet, men eftersom han är en snäll pojkvän gick han med på att hämta väskan, vilken tur! Så nu ligger väskan där hos D på jobbet och imorgon kommer han hem med väskan! Jag längtar! Vilken tur i oturen jag hade! Väskan var helt enkelt menad för mig!

1 kommentar

Filed under Mode/Kläder, Shopping

One response to “Drömväskan i rött är min!

  1. Pingback: Snygga väskor och klockor från Pilgrim « Emelia.nu

Kommentera

