Nervös inför golftävling…!

I morgon ska jag spela min första golftävling. Eller egentligen är det inte en ”riktig” golftävling, men jag är lika nervös ändå! Det är nämligen så att jag ska vara med några killar på jobbet som arbetar mot webben och spela golf tillsammans med några kunder (konsulter som vi anlitar). De var nämligen en golfare för lite, så de frågade om jag kunde ställa upp. Jag kunde helt enkelt inte säga nej, men jag har förklarat att jag har 36 i handicap och att det inte alls har gått bra för mig på senaste tiden, så hoppas inte att de tror någonting annat! Men att spela golf på arbetstid och dessutom få mat på Degernäs Herrgård efteråt tackar man inte nej till 🙂

Vi ska spela två och två, två par från mitt jobb och två par från konsultbolaget och tävla mot varandra. De första sex hålen ska alla spela var och en för sig, men det är endast poängen för den bästa spelaren i varje par som räknas. Nästa sex hål ska vi spela greensome, dvs. båda spelarna i ett par slår ut en varsin boll och därefter väljer man en av bollarna som man sedan slår vartannat slag på. De sista hålen ska vi spela irländsk greensome, dvs. båda spelarna slår ut varsin boll, sedan slår båda spelarna vidare på den andres boll och därefter väljer man en boll som man slår vartannat slag på.

Både idag och igår har jag varit nere på golfbanan med pappa och övat, igår på ranchen och idag både på ranchen och på banan, 6 hål hann vi med innan det blev för mörkt. Det gick faktiskt hyffsat för mig idag. Äntligen slår jag bra utslag, vilket jag gjorde när jag började spela men inte gjort på flera veckor, men nu verkar det ha satt sig igen, förhoppningsvis! Det jag ska tänka på är att hålla tummen rätt på klubban samt att inte böja benen så mycket när jag slår utan istället försöka rotera på överkroppen, då slår jag både bra och långt!

Jag är riktigt nervös just nu, undrar hur jag kommer vara imorgon då! Klockan 13.00 ska vi börja spela. Men jag tänkte lämna jobbet redan 11.30 och därefter åka hem och äta samt byta om. Sedan åker jag ned till ranchen och värmer upp samt slår några bollar innan vi kör igång. Bara mitt första utslag går bra så tror jag att resten ordnar sig, för då är självförtroendet i topp!

Lämna en kommentar

Filed under Händelser, Jobb, Sport

Kommentera

