Fult med utväxtskarv!

Bland det fulaste jag vet är hår med utväxtskarv, vilket jag har just nu!

Jag gjorde ju massa ljusa slingor i våras, nästan så att jag blev blondin. Nu har det ju gått några månader sedan dess och mitt hår har växt, därför har jag nu en väldigt irriterande utväxtskarv ca. 1 dm från hårbotten, det ser rent ut sagt fördjävligt ut!

Jag har gjort ljusa slingor i flera omgånger och när jag äntligen lät mitt hår växa ut och få tillbaka sin naturliga färg lovade jag mig själv att aldrig mer färga håret igen. Det gick några månader, våren började närma sig och jag blev återigen sugen på att ljusa upp håret lite, så det blev ljusa slingor igen. Nu ångrar jag mig självklart! Visst skulle jag kunna fylla i skarven med ljusa slingor så att jag inte får någon utväxtskarv, men det vill jag ju inte hålla på med hela livet! Det sliter något enormt på mitt hår att bleka det, man måste ju alltid bleka håret när man ska göra håret ljusare… Egentligen trivs jag nog bäst som blondin och tycker också jag passar bra i lite ljusare hår, men det är inte värt allt slitage och den fula utväxtskarv man alltid får! Så nu har jag bokat tid för klippning och toning om två veckor. Jag vill tona håret så nära min naturliga hårfärg det bara går, allt för att slippa utväxtskarv! Kanske lägger jag i några få ljusa slingor bara för att liva upp håret lite…

1 kommentar

Filed under Hår, Jobbigt

One response to “Fult med utväxtskarv!

  1. Pingback: Nyklippt! « Emelia.nu

Kommentera

