Återigen en köksbitch…

I flera dagars tid har kopparna lagts på hög i diskhon på jobbet. Igår vid lunch låg det nog 15 koppar, massa bestick och några tallrikar i diskhon. Då fick jag nog! Jag orkade helt enkelt inte se eländet något mer! Så det var bara och ställa sig och diska medans det kokade i mig!

Därefter gick jag tillbaka till min plats och skrev en lapp med tips på hur man sköter sig med rubriken Er fru/sambo jobbar inte här!  som jag sedan satte upp ovanför diskbänken. Efter bara några minuter var det en manlig kollega som mailade och påpekade att ett jämställdhetsombud inte skulle bli glad om den fick se att jag inte skrivit med man bland fru och sambo på min lapp. Det var faktiskt avsiktligt, jag vet nämligen att varken jag eller mina övriga två kvinnliga kollegor lämnar våra koppar i diskon! Men för att inte störa husfriden la jag till man och skrev ut en ny lapp som jag satte upp. Ända sedan dess har faktiskt köket sett överträffligt ut 🙂

2 kommentarer

Filed under Jobb, Jobbigt

2 responses to “Återigen en köksbitch…

  1. Arnie wajse

    Vissa har inte mycket o göra vid jobbet om man kan springa runt o sätta upp lappar 😛

  2. Pingback: Resultatet av ojämn könsfördelning… « Emelia.nu

Kommentera

