Konsten att hyra en film två gånger på en dag…

På vägen hem från jobbet stannade jag vid Statoil för att hyra med mig filmen Superhero Movie hem. Det är säkert en B-film, men den kom ut idag och jag har velat hyra den ändå sedan jag såg trailern i helgen. Jag gillar lite sjuka komedifilmer, så filmen kommer nog passa mig utmärkt! Filmen är gjord av männen bakom Scary Movie och den filmen är så dålig att den blir bra 🙂

I alla fall. Väl inne på Statoil hämtar jag filmen och går fram till kassan för att hyra den. Jag uppger D’s personnummer eftersom det är han som är medlem där. Killen bakom disken anger personnummret och står sedan och kollar konstigt på skärmen. Han säger sedan: ”Har ni redan hyrt den här filmen idag?” Jag fattar ingenting, men när killen sedan säger: ”Det står här att ni hyrde den 13.40 idag” går det upp ett ljus. D har redan varit där och hyrt filmen (han jobbade nämligen hemifrån idag), han visste att jag ville se filmen och tänkte överraska mig, vad snällt! Jag meddelar killen i kassan att min pojkvän redan måste ha hyrt filmen, vilket jag inte visste om och går sedan därifrån. Väl innanför dörren skriker jag till D: ”Har du en överraskning åt mig?” Han fattar ingenting, undrar kanske lite grann hur jag kunde veta att han hyrt en film… Men sedan berättar jag vad som hänt och vi skrattar båda två. Vilken sammanträffande liksom!

Lämna en kommentar

Filed under Film, Roligt

Kommentera

