Läxfritt!

Jippi, idag fick vi inga läxor! Skönt att bara kunna göra ingenting, eller sitta framför datorn och inte plugga i alla fall 🙂

Under hela kursen har vi ätit på restaurang Storan, som ligger jätte centralt, mitt på Stora Torget. Maten har varit riktigt bra! I måndags käkade jag Caesarsallad med sotkryddad kyckling och bacon samt krutonger, i tisdags Storans hamburgare med blue cheesedip och färsk pommes frites, igår Raggmunk med stekt fläsk och rårörda lingon och idag Husets rökta laxfilé med romsås och kall potatisterrin. Allt har varit riktigt gott! Man sitter dessutom jätte mysigt i en inglasad del av restaurangen.

Idag slutade kursen 18.45 och då gick samtliga till First Hotel för att bli bjudna på whiskey av läraren, alla drack förutom jag, jag gillar absolut inte whiskey, jag var bara med som sällskap! Efter en liten stund kilade jag iväg, de andra stannade och drack vidare men jag kände att jag var tvungen att få lite mat i magen innan jag hungrade ihjäl! På vägen passerade jag Stor Torget och där hade de invigning av Filbytergallerian, gallerian har funnit tidigare men det har tillkommit några nya butiker och de har byggt om lite. Det var här jag shoppade loss igår min favoritaffär Esprit 🙂 Det finns flera andra bra butiker i gallerian, som t ex Björn Borg, Boomerang, Gant Store, Peak Performance, Solo mf.

Efter att ha tagit några bilder på den jätte fina och färgskiftande Filbyter-skylten gick jag till Thai stället Thai Coconut där jag köpte med mig Cashew Wok till hotellet. Det höll på att inte bli någon mat eftersom köket stängde 20.00 och jag kom in 20.15, men de var snälla och fixade lite mat till mig, det kallar jag service! I lobbyn på mitt hotell köpte jag med mig några skavellertidningar och Aftonbladet som jag ska fördriva tiden med här på hotellet ikväll… Maten från Thai Coconut var god, men morötter i thaimat tycker jag man kan skippa!

Efter maten kilade jag ned i lobbyn och kollade runt lite samt besökte relaxen för att spana in poolen och bastun, det såg riktigt fint ut!

Nej, nu ska jag packa väskan, för imorgon blir det hemfärd. Därefter ska jag hoppa in i duschen och sedan ska jag krypa ned och läsa skvalltidningar! Härligt!

1 kommentar

Filed under Jobb, mat

One response to “Läxfritt!

Kommentera

