Värdelös och utmattad!

Kursen jag går är väldigt omfattande. Typ allt man kan lära sig ska gås igenom. Inte nog med att vi börjar klockan 9 på morgonen och håller på till 19 på kvällen vi får läxa varje kväll som tar flera timmar… så ni kanske förstår att jag är utmattad!

Tyvärr blir det lite korvstoppning när väldigt mycket ska gås igenom på kort tid. Jag hinner tyvärr inte med alla gånger och till slut sitter man där som ett frågetecken! Man tror man ska fatta senare och ställer inga frågar och inser senare att man faktiskt inte fattade det och då är det försent att fråga…! Eller fråga kan man ju alltid göra med det krävs rätt många frågor då!

Tyvärr har jag insett hur mycket saker det är som jag inte kan och inte kommer kunna efter kursen heller. Massa nya saker som man skulle vilja använda men inte riktigt förstår sig på. Men att bara ha hört och sett att man kan lösa något på ett visst sätt kan ju faktiskt göra att man, när man väl ska göra något liknande, kan leta upp det som nämndes på kursen och då läsa in sig på området. Man känner sig helt värdelös vissa stunder, men det är bara att inse att man inte kan kunna allt, tyvärr!

Jag har också insett att om jag ska utvecklas som programmerare måste jag spendera mycket mer tid utanför jobbet på att läsa in mig på nya saker som hela tiden dyker upp. Om inte annat har jag massa nya begrepp och lösningar som nämnts på kursen som jag kan behöva googla för att lära mig mer om… hur ska jag hinna med allt?!

Lämna en kommentar

Under Jobb, Jobbigt, Plugg

Lämna en kommentar