Mysig middag på Kniv å Gaffel

Efter kursen och shoppingen möte jag upp syrran för att käka middag. Vi bestämde oss för att gå till den mysiga restauragen Kniv å Gaffel, helt klart värt ett besök om man är i Linköping! Maten är god, personalen är trevlig och det är väldigt mysig lokal! Min syrra har ätit där flera gånger förut, jag har dock endast ätit där en gång tidigare och det var när syrran fyllde år förra året, maten var lika god då som nu och personalen var lika trevlig den också 🙂

Både jag och syrran åt Souvlaki grillspett av fläskfilébitar varvade med grönsaker som serverades
med sallad, tzatziki & klyftpotatis.
Det var riktigt gott! Jag trivs som fisken i vattnet när jag får gå ut och äta, älskar det! Att gå ut och äta är verkligen något jag saknar sedan jag flyttade hem igen, det blir ju inte så ofta man går ut och äter där, finns liksom inte så mycket att välja på… Att få gå ut och äta två kvällar på raken känns riktigt lyxigt!

Syrran och jag hade jätte trevligt, alltid kul att göra något tillsammans med henne, det blir ju tyvärr inte att man hittar på nått så ofta… Syrran var riktigt snäll och bjöd mig på maten, det kallar jag snäll syster!

Efter maten åkte jag tillbaka till hotellet för att göra läxan. Tog några timmar även denna gång. Var inte klar förrän vid 23, tidigare än måndag och tisdag i alla fall då jag höll på till efter 00. Kul att hinna blogga lite innan man går och lägger sig också! Men nu är det dags att sova, klockan är 00.40 och det är en dag i morgon också!

Lämna en kommentar

Filed under mat, Roligt

Kommentera

