Lite shopping hinns alltid med :)

Varje dag när jag har gått till och från kursen har jag gått förbi skyltfönstrena till affären Esprit. I ett av fönstren såg jag tre snygga plagg; ett par byxor, en t-shirt och en stickad tröja, som faktiskt bara blev snyggare för varje gång jag passerade. Tyvärr så trodde jag inte jag skulle få tid att besöka den nyöppnade butiken, som faktiskt öppnade för endast en vecka sedan, eftersom kursen börjar innan butiken öppnat och slutar efter att butiken stängt.

Men idag meddalde vår kära kurslärare vår läxa redan klockan 18.45 och då var det fritt fram att gå hem. Jag stressade fort iväg till Esprit och frågade snabbt vart kläderna i skyltfönstret finns någonstan, det gäller ju att vara effektiv när man endast har 10 minuter på sig 🙂

Jag hittade plaggen jag spanat in samt även ett snyggt lila linne och tog med dem in i provhytten. Allt var lika snyggt som det sett ut i skyltfönstret så jag slog till på samtliga plagg, vilken lycka! När jag skulle betala frågade jag kassörskan om märket på kläderna var ett nytt Esprit märke, det heter de. corp ESPRIT Urban Casual, något jag aldrig sett tidigare, inte heller har jag sett plaggen jag köpte i de två Esprit butiker jag besökte i Stockholm eller Esprit butiken i Örebro. Tydligen var det lite mer exklusivt och fanns endast i 3 Esprit butiker i Sverige, här i Linköping samt i två butiker i Göteborg.

Jag hann ju inte titta så noga på övriga plagg av samma märke eftersom butiken stängt när jag lämnade den, men det såg ut att finnas massa fler snygga plagg! Nu vet jag ju vilka städer jag ska besöka i framtiden 🙂 Esprit är helt klart ett av mina favoritmärken!

Bilderna är tagna genom ett skyltfönster, som ni kanske kan se…

2 kommentarer

Filed under Mode/Kläder, Shopping

2 responses to “Lite shopping hinns alltid med :)

  1. Pingback: Läxfritt! « Emelias värld

  2. Pingback: Höst innebär tjocka härliga koftor! « Emelias värld

Kommentera

