Trevlig fredagskväll i Örebro

I fredags bar det av till Örebro. Jag tog bilen direkt från jobbet och hämtade upp F och R i Karlskoga. Sedan åkte vi in till stan i Örebro. Efter en liten stund kom D med tåget och gjorde oss sällskap, han åkte direkt från Stockholm till Örebro.

Inne i stan besökte vi några inredningsbutiker och jag shoppade två tavellister på Village, en vitfärgad och en i ek. Medans jag och F gick runt i inredningsbutikerna drog D och R vidare till Sony Center. Vid 18-snåret när de flesta butikerna stängde, så även Sony Center ringde jag D och undrade vart de höll hus. Han svarade att de fortfarande var kvar inne på Sony Center, trots att de stängt, han diskuterade tydligen en massa med personalen inne i butiken… En stund senare ringer det på min mobil, det är D som undrar om det är okej för mig att han köper en inspelningsbar DVD. Jag får värsta chocken, för D är inte den som impulsköper tekniska prylar utan han brukar söka runt på nätet i flera månader innan han slår till, men när chocken lagt sig går jag med på det, jag kommer ju också ha nytta av den 🙂 Även ytterligare ett batteri till vår digitalkamera införskaffades, bra att ha ett extra batteri, speciellt när man är ute och reser och inte har möjlighet att ladda batteriet så ofta! Därefter hade det blivit dags att lämna stan och skynda oss ut till Marieberg och Ikea. En fika hann vi även med inne i stan…

Det blir en riktig snabbtur genom Mariebergs Köpcentrum för det var ju Ikea som var målet på resan. Inne på Ikea handlade jag massa olika sorters ramar, nu ska kort ramas in och sättas upp på väggen så att det inte ekar i rummen! Har såklart några tavlor uppsatta, men några fler vore inte fel! Lite annat smått och gott slank också med, som värmeljus och några korgar till hallen. F och R fick syn på en jätte häftig tavla som de blev sugna på. De var dock osäkra på om vi skulle få med oss den i bilen. Det ordnar sig sa D, så de slog till på tavlan. Men det visade sig inte vara så lätt att få med sig tavlan som vi trott… Den gick precis in på bredden i bagageluckan och var så pass lång att den räckte ändå fram till nackstöden i framsätet. Jag och F som satt bak fick glida ned en bit på sätena för att få plats under tavlan! Men tavlan kom med hem i alla fall 🙂

Efter Ikea åkte vi tillbaka in mot stan där vi beställt bort på Efesos. Jätte god mat i trevlig miljö och med trevligt sällskap, kvällen kunde inte ha slutat bättre!

Lämna en kommentar

Filed under Händelser, Inredning, mat, Shopping

Kommentera

