Kurs C# – Dag 1

Klockan 08.00 ringde klockan i morse, då var det dags att kliva upp. Började dagen med en dusch och sedan gick jag ned och käkade frukost. Det blev en tallrik fil med havregryn och cornflakes, en smörgås med paprika och gurka, ett kokt ägg, en klyfta blodgrape samt ett glas juice, jag blev riktigt mätt! Jag var helt själv nere i frukostlokalen, på ett hotell som var fullbokat, vart var allt folk? I och för sig var jag där ganska sent, men ändå! Så jag passade på att ta några kort på frukostbuffén, lite pinsamt att göra det med massa folk som tittar på en… Efter en liten stund dök ytterligare en hotellgäst upp, så vi satt där helt själva…

Kursen börjar inte förrän 11.30 men eftersom jag skulle hinna förbereda mig lite inför kursen kände jag mig lite stressad. Men 10.30 var jag faktiskt klar och satte mig därför framför datorn för att hinna skriva detta inlägg innan jag ska bege mig av mot kurslokalen. Tänkte gå härifrån en halvtimme innan så att jag är där i god tid. Själva kursen kör faktiskt inte igång förrän 12.30, men vi börjar med lunch 11.30. Egentligen skulle kursen ha börjat klockan 09.00 det var därför jag åkte hit redan igår kväll, men jag fick ett mail sent förra veckan där det stod att kursestarten blivit framflyttad. Han som leder kursen kommer ju ändå från USA så han kanske inte hann hit till 09.00? Eftersom jag redan bokat hotell och tågbiljett valde jag att inte krångla och boka om allting, det är ju faktiskt skönt att kunna ta det lungt och inte stressa hit med ett tåg som går jätte tidigt på morgonen!

Jag känner mig faktiskt lite nervös inför kursen. Hur mycket förväntas man kunna egentligen? Svårt att veta, men det borde inte vara några problem! Jag hoppas i alla fall lära mig massa nya saker som jag kan ha nytta av på jobbet som utvecklare!

Det kommer bli en jobbig men förhoppningsvis lärorik vecka. Kursen kommer hålla på till 18.00 varje kväll, ibland längre om behov finns. Så jag vet helt enkelt inte när vi slutar på kvällarna. Resterande dagar börjar kursen klockan 09.00 så då blir det ingen sovmorgon… Det ska bli intressant och lite nervöst att se vilka andra som ska gå kursen, det är i alla fall bara jag från mitt kontor som ska gå kursen. Dock är det två andra killar från samma företag fast en annan ort som ska gå kursen, fast de har jag aldrig träffat förut.

Nej, nu är det dags att packa väskan och gå iväg mot kurslokalen!

1 kommentar

Filed under Jobb, Plugg, Rädsla

One response to “Kurs C# – Dag 1

  1. Pingback: Häftigt badrum « Emelias värld

Kommentera

