Besök på hotellrummet!

Det blev en lång dag idag! Kursen slutade inte förrän strax efter 19 och bara för det var det inte slutpluggat för vi fick även en hemläxa, vilket tog några timmar… Det är inte lätt att gå på kurs!

Idag har vi mestadels gått igenom lite grundläggande saker, men lite nya saker har jag faktiskt lärt mig. Läraren verkar vara riktigt kompetent, vilket känns bra! Så det blir nog en lärorik vecka!

Vi samlades i kurslokalen vid 11.30 och gick sedan iväg till restaurang Storan för en gemensam lunch, tydligen ska vi äta där resten av veckan. Det var inte den billigaste lunchrestaurangen, vilket passar mig perfekt 🙂 Väl framme vid restaurangen satte vi oss vid ett bord som bokats åt oss och sedan fick vi se lunchmenyn. Det fanns några olika saker att välja mellan alla i väldigt olika prisklasser. Ingen hade sagt åt oss vad vi fick välja mellan så vi valde fritt från menyn eftersom maten faktureras av de som anordnar kursen. Gratis är gott sägs det ju, vilket ledde till att flera stycken valde det dyraste som fanns på menyn, nämligen ankbröst som kostade 185 kr, väldigt dyrt för en lunch! Själv tog jag en Ceasersallad som kostade 125 kr, inte heller billigt…

Väl tillbaka till kurslokalen får jag se att delar av lunchmenyn sitter uppsatt på dörren till kurslokalen, där står endast 3 av lunchalternativen med, de tre billigaste alternativen, däribland Ceasersalladen jag valde. Så vi får väl se hur glada de som anordnar kusen blir när de får fakturan… Dock får de skylla sig själv eftersom de inte meddelade oss eller restauragen vad vi fick välja mellan!

Efter lunch körde kursen igång på allvar, med flera timmars teori, dock med några raster lite då och då. Framåt kvällen fick vi en smörgås så att vi skulle stå oss en liten stund till. Därefter labbade vi lite och fick hemläxa. Efter kursen ringde jag Rogge i Norrköping och bestämde träff med honom efter kursen imorgon, vi ska gå ut och äta i Norrköping tillsammans, det ser jag fram emot 🙂 Slängde även i mig en hamburgare på McDonald’s innan jag gick till hotellrummet och började med läxan.

Strax efter 21 fick jag besök av syrran och pappa som varit på fotboll i Åtvidaberg, Degerfors mötte dem i Superettan ikväll. De förlorade (skräll!) som vanligt. Degerfors hade tydligen varit totalt bortspelade enligt min far, i alla fall i första halvlek, det kunde lika gärna ha stått 6-0 i halvlek tydligen… Det ser inte bra ut för Degerfors, det blir nog division 1 nästa år, tyvärr! Synd att kursen höll på så länge annars hade jag också kunnat följa med och gett lite tur 🙂

Lämna en kommentar

Filed under Jobb, Plugg, Roligt

Kommentera

