Beslutsångest!

Jag har värsta beslutsångesten, vilket inte direkt är någon skräll! Är inte första gången det sker precis…

Det är nämligen så att vi ska ha en kvartalsaktivitet på mitt jobb den 3-4 oktober (fre-lör). På fredagen ska vi åka till Stockholm för besök på Microsoft och vårt huvudkontor. Därefter bär det av till hamnen för en dygnskryssning till Åland. Exakt denna helg hade jag och D plannerat att åka till Göteborg för att fira D’s systerson som fyllt 4 år och hans systerdotter som fyller 1 år. Från början hade vi plannerat att åka till Göteborg helgen innan men eftersom jag inte har så bra koll på datum och när folk fyller år köpte jag biljetter till Footloose just den helgen som jag och syrran ska gå på, så då går det ju inte att åka till Göteborg, lite synd med tanke på att D’s systerson fyller år precis den helgen… men, men det är ju inte ofta man får ha en lyxhelg i Stockholm tillsammans med syrran! Istället plannerade vi att åka ned helgen därefter och då även fira D’s systerdotter som fyller 1 år på måndagen. Men nu vet jag inte vad jag ska göra, värsta beslutsångesten…!

Vet inte om jag är så sugen på att åka på Ålandskryssning. Övriga två tjejer (eller kvinner kanske man kan kalla dem…) har tackat nej till resan, så jag skulle bli ensam tjej. Dessutom är den yngsta killen (eller man kanske man kan kalla någon som är över 30?) hela 10 år äldre än mig, vet inte riktigt om jag skulle ha så kul på en sådan resa tillsammans med massa äldre män (läs gubbar)!?  Jag har varit på en Ålandskryssning i hela mitt liv och den sög! Buffén var oduglig och det var tråkigt eftersom alla på båten var så mycket äldre än jag (Inte alls kul när gammla gubbar nyper en i rumpan!). Dessutom fanns det ingen sprit som jag gillade att dricka under buffén, utan bara öl, vin och läsk. Så när alla andra söp sig fulla drack jag typ 10 glas med Coca Cola! Jag tycker heller inte det är särskilt kul att gå ut längre, tycker bara det är jobbigt! Sitter hellre hemma och myser 🙂 Att dricka sprit kan också kvitta, tycker inte ens det är speciellt gott. Den enda dryck jag gillar är Smirnoff Ice och visst kan man få lite roligare när man druckit, men det känns fel att dricka sprit när man inte gillar det utan bara dricker det för att bli full! Jag är väl en torrboll helt enkelt! Men jag står i alla fall för det!

Nej, jag vet inte vad jag ska göra. Men utifrån allt det negativa jag skrivit ovan lutar det faktiskt åt att det blir Göteborg… Men som sagt, jag har beslutsångest! Kan ingen annan fatta beslutet åt mig?

3 kommentarer

Filed under Händelser, Jobb, Jobbigt

3 responses to “Beslutsångest!

  1. swepepsi

    Tycker du ska åka till Göteborg då jag har svårt att tro att du kan få kul med den inställningen till en Ålands tripp.

  2. Vad sur du låter! Det var inte alls meningen att vara negativ mot Ålandskryssningar i allmänhet, det är väl bara så att jag inte gillar dem helt enkelt, alla är ju som tur är olika!

    Men du kanske blev sur för att ordet gubbe nämndes ovan 🙂 (Du får inte ta åt dig så lätt… :))

  3. Haha! nejdå varken sur eller ens tänkte i de banorna, utan mer en återkoppling till vad du faktiskt skriver samt att du ville ha hjälp med beslutet. 🙂

    Och vet inte riktigt vad du avser med att jag tar åt mig, det gör jag ivf absolut inte.

Kommentera

