Almanacka i fel (men ändå fin) färg…

Jag beställa en jätte fin turkos almanacka förra veckan från Personlig Almanacka. I måndags fick jag den levererad, snabb leverans och almanackan var jätte fin både invändigt och utvändigt, dock var färgen inte den rätta, den var lila! Ganska långt från färgen turkos som jag beställt. Den lila färgen var också fin, men som sagt det man beställt vill man ju få levererat!

Så jag mailade Personlig Almanacka och berätta vad som hänt. Fick då svaret att bilderna på hemsidan endast ska ses som en illustration på hur almanackan kan se ut och att de aldrig kan garantera att färgen blir exakt som på skärmen eftersom bildskärmar är olika kalibrerade. Detta var ju inte särskilt svårt att förstå, men nu var det så att när jag valde färgen turkos på deras sajt så stod det specificerat vilken färg jag valt, nämligen turkos (färg på texten) och ljusturkos (färg på almanackan). Oavsett vilken typ av skärm man har så är ju färgen turkos, turkos, inte lila! Så jag blev lite sur och meddelade dem detta. De svarade att de inte ville ha besvikna kunder och självklart skulle skicka mig ett svarskuvert om jag ville lämna tillbaka almanackan och få en ny, riktigt bra tycker jag, som sagt, kunden har ju alltid rätt!

Dock valde jag att behålla min lila almanacka, den var ju faktiskt fin den också! Orkar inte hålla på att krångla!

1 kommentar

Filed under Plugg, Roliga siter, Shopping

One response to “Almanacka i fel (men ändå fin) färg…

  1. Jag fick också ett fel på min sån almanacka jag beställde förra året, istället för Jennie stod det bara Jenni o ja skicakde ett mail o de ordnade det lilla missödet kostnadsfritt o bad om ursäkt=)

Kommentera

