Deppig…

Jag är inne i en depperiod just nu. Tycker ingenting är roligt. Vaknar på morgonen, går till jobbet, jobbar, åker hem, äter mat och sedan sitter jag hemma och gör absolut ingenting (förutom att sitta framför datorn). Därefter är det dags att gå och lägga sig, snacka om trist liv! Det blir väl vad man gör det till och just nu har jag faktiskt inte lust att göra någonting överhuvudtaget! Eftersom jag inte gör någonting för att ha roligt kommer jag väl förbli deppig…

Har ingen lust att träna, har inte rört på mig på snart 2 veckor, om inte mer! Har ingen lust alls att gå ut och gå. När jag bodde i Norrköping gick jag upp klockan 06.00 varje morgon i flera månaders tid och gick ut och gick i 1 timme, det känner jag inte alls för nu. Skulle önska att jag kände för det, jag behöver verkligen röra på mig, men man hamnar i en ond cirkel… Var inne i en period för inte så länge sedan när jag gick ut och gick nästan varje dag efter jobbet, men eftersom jag käkar mat hos mina föräldrar och den serveras runt fem-tiden hinner jag inte gå ut och gå innan maten, och kall mat är inte speciellt god. Visst skulle jag kunna gå ut och gå efter maten, men då är klockan så mycket och jag vill hinna göra lite annat också och flera gånger i veckan kommer D med tåget vid 19-tiden, då ska man hämta honom också… Snacka om dåliga undanflykter! Men nu har jag faktiskt bestämt mig för att skärpa mig, i morgon ska jag ut och gå efter jobbet, maten får bli kall helt enkelt! Jag vet ju hur mycket bättre jag mår när jag rör på mig, jag blir både piggare och gladare!

Inte blir jag gladare när mitt golfande går åt helvete, rent ut sagt! Spelade hyffsat på ranchen idag men väl ute på banan gick det åt skogen. Slår hela tiden i backen så att bollen rullar några meter framåt vid varje slag, fattar inte vad som är fel!? Ibland får jag till riktiga drömslag, men varför inte hela tiden? Det är så mycket att tänka på. Man ska stå rätt (svanka, böja benen etc), hålla klubban rätt, vinkla klubban rätt när man svingar klubban, hålla armarna och axlarna rätt. Man ska inte ta i (vilket jag gör hela tiden för att komma så långt som möjligt…) utan slappna av och låta klubban och svingen göra jobbet. Jag tänker antagligen för mycket, men det är väl för att jag inte har fått in den rätta tekniken ännu. Kanske är det så att jag inte ska bli någon golfare?! Alla kan ju inte bli bra på golf ju! Men jag känner inom mig att jag skulle kunna blir bra, eller i alla fall bättre och därför blir jag så grymt besviken på mig själv när inte alla slag blir perfekta. Jag nästan tjöt idag när vi lämnade golfbanan, inte alls roligt… Men jag ska fan inte ge upp, skam den som ger sig!

Jag är verkligen nere i en svacka just nu!

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt

Kommentera

