Spela golf med fel klubbor är inte lätt…

Igår hade jag och pappa bestämt att vi skulle ner och spela golf. Som vanligt åkte jag hem till mina föräldrar för att äta kvällsmat och därefter packade pappa in våra saker i bilen och sedan åkte vi ned till golfbanan. När vi kommer fram till golfbanan tar jag först ut min vagn ur bilen och fäller ut den sedan gör jag mig redo för att bära ut min bag ur baggageluckan, men där ligger inte min bag utan endast min lillebrors bag. Jag vänder mig mot pappa för att fråga varför han tagit min bag, men han har inte satt fast min bag på sin vagn utan sin egen. Då inser jag att min bag inte är med! Det slutar med att jag får spela golf med min lillebrors klubbar, ni förstår ju själva hur bra det gick! Inte bra alls! Det blev dock ingen lång golfrunda. Vi hamnade efter de segaste spelarna någonsin och dessutom började det spöregna så vi avbröt spelet efter tre hål och åkte hem, vilket var tur för det gick otroligt dåligt för mig!

Idag var det dags för en golfrunda igen. Denna gång var mina egna klubbor med i bilen! Det hjälpte dock inte för jag verkar vara inne i en dålig period nu igen, en period där ingenting går som jag vill. Jag vet att jag kan slå fina och bra slag, jag kan t om se det framför mig i mina tankar, men när jag ska slå till bollen blir det inte alls som jag tänkt mig… tyvärr! Så det blir till att åka ned till ranchen imorgon kväll och slå några 100 bollar så att jag kommer in i det igen. Fattar inte när dessa svackor ska sluta komma, jag vill ju vara bra jämt!

Jag måste helt enkelt bli mer jämn i mitt spel. Det går ju inte att spela bra golf om endast vartannat slag är bra! Jag bokade in mig på en tävling idag, så jag måste verkligen skärpa till mig. Det är en golftävling som mitt jobb anordnar, så det ska bli kul, om jag kommer på hur man spelar golf igen vill säga…

Jag trodde även att jag skulle spela ytterligare en tävling om några veckor tillsammans med pappa. Men han verkar ha ångrat sig när han sett hur dålig jag varit den senaste tiden. Igår sa han nämligen att det kanske inte blir någon tävling eftersom han har mycket att göra i trädgården. Snacka om dålig bortförklaring! Sen när har han prioriterat trädgården framför golfen!?

Lämna en kommentar

Filed under Sport, Träning

Kommentera

