Snälla grannar!

Jag bor i en trappuppgång med endast 4 lägenheter. I övriga tre lägenheter bor lite äldre personer som alla är jätte trevliga. De verkar ha riktigt kul tillsammans och umgås ofta ute på gården och fikar tillsammans. Får hoppas att man får sådana bra grannar/vänner när man blir äldre som jag kan umgås med!

Idag när jag kom hem från jobbet mötte jag en av mina granner med en liten tallrik med 3 bullar på. När vi passerar varandra säger hon att hon precis varit uppe hos grannen som bor mitt emot mig men att hon inte var hemma. Hon skulle troligtvis bjuda henne på bullarna hon hade med sig… Hon frågar sedan om jag vill ha de nybakade bullarna. Dum som jag är säger jag att jag kan ta en bulle. Direkt när jag kommer in i min lägenhet smäller jag i mig bullen och den visade sig vara gudomligt god, troligtvis en av de godast bullar jag ätit. Varför tog jag inte alla tre?!

Lämna en kommentar

Filed under Gott

Kommentera

