Skönt att vara av med jouren!

Det är otroligt skönt att vara av med jouren för denna gång! Jour har jag var 11:e vecka och det har varit lika jobbigt varje gång. Framförallt för att jag inte känner att jag kan hjälpa de som ringer överhuvudtaget! Jag är inte alls särskilt bra på datorer! Konstigt kanske ni tänker eftersom jag jobbar med datorer hela tiden, men det är inte datorerna i sig som jag jobbar med, dvs. hårdvaran. Utan det är mjukvaran som jag jobbar med, dvs. programmering. Jag skapar alltså program. Sedan jag började på mitt nuvarande jobb, vilket var i december förra året, har jag varit med i ett projekt och det är utveckling av ett nytt program. Alltså finns inte detta i drift ännu och de som ringer till jouren kommer således inte att behöva ha hjälp med detta! Ringer det någon så har de problem med hårdvaran, något jag inte alls är bra på eller något program i drift som jag inte alls kan någonting om. Detta leder till att jag i princip alltid måste ringa vidare till någon annan om någon ringer till mig. Inte alls kul om någon ringer mig mitt i natten! Som tur var har ingen ringt mitt i natten ännu, men någon gång kommer de ske, och det kommer inte alls vara roligt att ringa och väcka ytterligare en person då!

Eftersom jag hela tiden är nervös över att någon ska ringa mig mitt i natten sover jag jätte dåligt. Vaknar lite då och då och måste kolla på mobilen så att jag inte har missat något samtal, jätte jobbigt. Jag nästan hoppas att någon ska ringa mitt i natten så att jag får vara med om det för då kanske jag blir mindre nervös i framtiden. Man är ju mest rädd för det man inte vet någonting om!

Några saker kan jag faktiskt hjälpa till mig, vilket jag även gjort. Nämligen att låsa upp konton som blivit låsta för att användaren angivit fel lösenord 3 gånger eller att ändra lösenordet för en användare om den glömt bort sitt lösenord. Alltid något…

Lämna en kommentar

Filed under Jobb, Jobbigt

Kommentera

