Kurs i Linköping!

Jag är superlycklig, för om två veckor ska jag gå på en programmeringskurs i en hel vecka i Linköping! Jag har länge velat gå en kurs som behandlar nyheterna i programmeringsspråket C# eftersom det var ca. fyra år sedan (om inte mer!) som jag läste det på universitetet. Visst lär man sig mycket på jobbet men det är alltid bra att gå en kurs lite då och då så att man lär sig använda rätt saker vid rätt tillfälle.

Kursen jag ska gå heter .NET 3.5 /C# 3.0 / Visual Studio 2008 BootCamp och pågår en hel vecka. Det ska bli riktigt spännande eftersom läraren på kursen är en expert och guru inom .NET. Han heter Rickard Hale Shaw och är från USA. Jag tror och hoppas att jag kommer lära mig grymt mycket under denna vecka. Det är väldigt mycket som ska gås igenom under veckan, men förhoppningsvis är det många bra exempel och bra kursmaterial som man kan ha nytta av även efter kursen.

Eftersom kursen är i Linköping och pågår en hel vecka innebär detta att jag även måste övernatta i Linköping. Jag ska bo på Scandic Frimurarehotellet som ligger mitt i centrum. Förhoppningsvis blir det lite tid över på kvällarna så att man kan passa på att kolla runt lite i affärer… Men som sagt jag är ju där för att plugga!

1 kommentar

Filed under Jobb, Plugg

One response to “Kurs i Linköping!

  1. Pingback: Framme i Linköping efter att nästan ha missat tåget… « Emelias värld

Kommentera

