Deppig…

Idag har jag inte alls varit på bra humör 😦 Allt har bara varit fel!

Började dagen med att damma hela lägenheten, sedan dammsög jag lägenheten och D torkade golven. Medans D lagade lunch städade jag även badrummet. Allt detta tog flera timmar och gjorde mig bara ännu mer depprimerad än vad jag redan var… Jag är en riktig perfektionist. Vill att allt ska vara perfekt. Vill inte se något damm eller smuts någonstans i lägenheten. Vill inte heller ha massa saker framme som kan störa mig och finns det saker framme ska de ligga perfekt. Detta kan bli lite jobbigt ibland eftersom jag hela tiden måste fixa till saker i lägenheten. Tyvärr har jag inte haft ork att städa på jätte länge, vilket har gjort att jag mått dåligt eftersom jag inte tål när det är smutsigt. Men jag mår lika dåligt av att städa, blir sur och grining och är inte alls snäll mot dem som är i närheten! Stackars D!

När jag var klar med all städning gick jag på en långpromenad, självklart började det regna bara några minuter innan jag skulle gå ut och det blev bara värre desto längre jag gick, min vanliga otur! Det regnade så pass mycket att det till och med regnade igenom regnkappan jag hade på mig. När jag kom hem var jag totalt genomblöt, i mina skor plaskade det när jag gick…

Mitt liv känns så tråkigt just nu, känns som att jag aldrig har speciellt kul. Vill att det ska hända mer i livet, jag behöver mer spänning helt enkelt. Är trött på att man gör ungefär samma sak varje vardagskväll samt på helgerna. Självklart är det väl bara att hitta på nått kul när man känner så här, men det är inte så lätt, jag vet nämligen inte vad jag skulle vilja göra! D har gett mig massa olika förslag på vad vi kan hitta på, men jag känner inte för att göra nått av det… Jag får väl helt enkelt ta och rycka upp mig, att vara deppig gör mig bara ännu mer deppig, det blir en ond cirkel. Ser fram emot nästa helg som ska spenderas i Stockholm, det ska bli jätte roligt! En helg som inte är som vanligt, jippi!

1 kommentar

Filed under Jobbigt

One response to “Deppig…

  1. Elin

    Trillade in på din blogg nyss.. precis så där känner jag också! Har tråkigt, men gör inget åt det. Min pojkvän säger att jag/vi ska hitta på en massa saker men känner inte direkt för något.. Men det vänder nog för oss båda!

Kommentera

