Misslyckad fotobeställning…

Efter att ha läst på flera bloggar om hur bra gratisbio är, valde jag att för några veckor sedan bli medlem där för att kunna samla poäng när jag handlar saker som jag sedan kan byta in mot biobiljetter eller presentkort.

Det har inte gått speciellt bra att samla poäng eftersom jag inte shoppat någonting via länkarna på gratisbio… handlade för 1800 kr på cdon, men glömde bort att klicka mig till sajten via länken på gratisbio och då blir det heller inga poäng.. så typiskt mig! Jag valde därför att framkalla några foton från USA-resan via en länk hos gratisbio. Valet föll på Postfoto eftersom jag då inte bara skulle tjäna poäng utan även få 100 bilder i ett visst format gratis.

Framkallningen blev inte alls som jag tänkt mig… Jag beställde foton i två olika format, några i ett lite mindre format och några i ett lite större format som passar ramarna på Ikea. De foton jag fick hem var i 6 olika storlekar, jag fattar inte hur det gick till!? Vissa foton i format som inte ens finns att beställa på Postfotos sajt… Varken jag eller D fattade hur det gått till! Har det kanske att göra med upplösningen på bilderna? Att vi tog vissa bilder i Full-HD format? Men i vilket fall som helst så ska ju inte upplösningen på bilderna spela någon roll i och med att vi inte skulle förstora några av bilderna. Beställer man en viss storlek så förväntar man sig att få bilderna i den storleken också! Men det går tydligen inte… Orkar inte bråka med Postfoto, det kostade inte speciellt mycket pengar, men tänker aldrig mera beställa från dem igen! Nu blev det tyvärr så illa att vissa foton som jag tänkt sätta upp i ramar på väggen är för små för ramarna, får helt enkelt beställa nya kopier av dessa bilder, i rätt storlek… så typiskt!

Några bilder blev i alla fall uppsatta på direkten! Kul att ha några bilder på mig och D tillsammans på väggen 🙂

3 kommentarer

Filed under Bilder, Florida, Jobbigt, Sjukt!

3 responses to “Misslyckad fotobeställning…

  1. Det var samma sak för mig när jag beställde från nån sida där man kan framkalla bilder gratis..
    Det var så konstiga mått så jag fattade ingenting, trodde faktiskt det var jag som beställt fel..

  2. http://tavlingsdags.blogg.se/2008/august/vinn-en-goodiebag-varde-5000-.html#comment

    Missa inte denna goodiebagtävling som har ett värde på 5000:- , den är riktigt bra! Mycket lågt deltagarantal och jätte lätta regler!!

  3. Pingback: I love fujidirekt! « Emelias värld

Kommentera

