Filmnostalgi

I kväll käkade jag och D kvällmat hemma hos mina föräldrar. När vi satt och åt kom vi av någon anledning in på hur fint jag sjöng i kyrkan när mina föräldrar gifte sig. Jag sjöng nämligen solo a cappella efter att mina föräldrar vigts. Så direkt efter maten började jag leta fram filmbanden från bröllopet, efter lite letande hittade jag det. Därefter blev det några timmars tittande. Filmbandet vi tittade på var filmat mellan 1987 till 1990. Så himla roligt att se sig själv som liten. Jag var endast 5 år och min syster 1 år. Efter en liten stunds tittande dök även min lillebror upp, han föddes nämligen 1988. Det är helt klart ett måste att köpa filmkamera när man får barn, så himla roligt att titta på när man blir äldre! Kort är också kul att titta på, men inte alls lika roligt. På film får man ju se hela händelser samt även höra hur man själv samt alla andra pratade. Vi har massa filmband inspelade från när vi var små, jag är så glad att mina föräldrar filmade oss. Några gånger per år får jag ett ryck och sätter mig hemma hos mina föräldrar och tittar på ett band, riktig nostalgi!

Lämna en kommentar

Filed under Händelser

Kommentera

