Olika åsikter om tv…

I helgen sa D till mig att han tyckte det var dags för oss att köpa en tv till sovrummet. Han meddelade mig också vilket tv han tyckte vi skulle köpa, nämligen en identisk tv med den vi har i vardagsrummet fast en 40-tum istället för 46-tum. Tv’n i vardagsrummet är en Sony KDL-46W3000. En riktigt snygg tv som jag är supernöjd med, men inte så nöjd att jag vill ha en identisk tv i sovrummet. Jag vill inte ens ha samma märke på tv’n i sovrummet som i vardagsrummet. Jag tycker det är riktigt B att ha nästan två likadana tv-apparater i samma hem/hus! Mycket snyggare med tv-apparater av olika modell. Jag tycker dessutom att en tv på 40 tum är för stor att ha i sovrummet!

D har väldigt höga tekniska krav när det gäller tv-apparater och han vill helst att de ska vara riktigt stora och han har även hakat upp sig på just märket Sony… Jag är inte alls av samma åsikt utan tycker att det viktigaste är att tv’n har bra bild samt är snygg. Samsung tycker jag har snygga tv-apparater så därför letade jag upp en snygg Samsung tv som nådde upp till de tekniska krav som D ställer på en tv. Jag hittade modellen Samsung LE-32A656 som jag tyckte var riktigt snygg. Denna var 32 tum vilket jag tycker är en perfekt storlek för sovrummet. D höll inte alls med utan tyckte att tv’n var grymt ful, antagligen för det röda på tv’n, något jag bara tyckte gjorde tv’n ännu snyggare!

Vi tjafsade hela söndagen om vilken tv som vi skulle köpa och till slut bestämde vi att det inte blir någon tv förräns vi båda kan komma överens, kanske kommer det en tv i framtiden som vi båda gillar!?

Men så idag när jag som vanligt besökte sajten Marrakezh, en sajt som varje vardag har ett erbjudande på en produkt som gäller i endast ett dygn, såg jag att tv’n som jag vill ha, fast i storleken 37 tum, såldes för endast 9999 kr, 1500 kr billigare än den billigaste affären på Prisjakt! Jag skickade genast ett mail till D där jag skrev att jag tyckte vi skulle slå till på tv’n. I och med detta gick jag ju dessutom med på att köpa en 37-tums tv, inte alls långt från en 40-tum som D vill ha. Jag ringde honom också för att meddela detta, det måste ju helt enkelt vara ”ment to be” om tv’n som jag vill ha dyker upp till ett bra pris bara två dagar efter att vi har diskuterat köp av tv!!! D tyckte ändå inte att vi skulle köpa tv’n, jag fattar inte varför, den är ju snygg! Men det fattar tydligen inte han! Jag blev riktigt sur och skrev några mail som inte var allt för snälla. Till slut fick jag svaret som han alltid ger mig för att jag ska få skuldkänslor och han ska få som han vill, nämligen att om jag så gärna vill ha tv’n så får väl han gå med på att köpa den men han tror givetvis att vi båda två kommer ångra köpet i framtiden. Det blev inget köp helt enkelt, han fick som han ville och jag är sur! Det kan ju faktiskt inte vara en slump att tv’n jag vill ha säljs till en bra pris precis när vi tänkt köpa tv!?

Vilken tv tycker ni är snyggast?

1 kommentar

Filed under Inredning, Jobbigt, Tekniska prylar, Tv, Vill ha

One response to “Olika åsikter om tv…

  1. Pingback: Inköp av tv till slut! « Emelias värld

Kommentera

