Varför och faktiskt som favoritord!?

Efter att ha träffat och umgåtts/lekt med D’s systerson Alec flera dagar under veckan har hans favoritord smittat av sig på mig 🙂 Varför är helt klart det mest använda ordet i hans vokabulär. Vad man än sa så sa Alec, Men varför?  Och vad man än svarade då så svarade Alec, Men varför?  Ibland var det svårt att ta sig ur denna evighetsloop som i princip kunde fortsätta i evighet. Jag har dock märkt att jag också börjat vara mer frågvis… vet inte om det är bra eller dåligt, det kan bli lite jobbigt för de jag umgås med kanske…

Ett annat ord som Alec använde frekvent var faktiskt. Frågade man honom om något verkligen var som ha sa, så svarade han, ja faktiskt! En konversion som jag och Alec hade:

Alec: Jag hatar flugor och bin!

Jag: Men Alec, man får inte säga att man hatar något. (Hans mamma och pappa har lärt honom att man inte får säga det!) Man får säga att man inte tycker om istället.

Alec: Men jag hatar ju faktiskt flugor och bin!

Jag: ”Skrattar” (och vet inte riktigt vad jag ska säga, han hatar ju faktiskt flugor och bin och gör han det så måste han väl få säga det, eller?)

Barn är så himla roliga, umgås man med barn har man i alla fall inte tråkigt!

Lämna en kommentar

Filed under Händelser, Roligt

Kommentera

