Semesterplaner

Snart är det dags för semester igen, endast en vecka, men jag har ändå haft nedräkning de senaste 3,5 veckorna, ända sedan min förra semester. Det var riktigt skönt att sticka på semester när alla andra fick vara kvar och jobba men det är desto jobbigare nu när man nästan är själv på jobbet, inte alls lika roligt…

Det värsta är att jag redan har ångest inför att semestern snart är slut, innan den ens början, jag vet hur fort en vecka brukar gå… semstern kommer vara över på nolltid!

Äntligen verkar det som att värmen har kommit till Sverige, det ser bra ut i alla fall tills på söndag, får hoppas att värmen håller i sig även hela nästa vecka!

Jag och D har nästan ingenting plannerat på vår semestervecka, vi ser bara fram emot att vara hemma och ta det lungt, vi gjorde ju väldigt mycket på vår förra semester, så nu vill vi bara vila upp oss.

Några saker har vi dock inplannerat. Vi ska bland annat fira vår årsdag, som turligt nog infaller under semestern. Vad vi ska göra är dock inte bestämt ännu, men det blir väl att gå ut och äta och göra nått mysigt tillsammans. Vi ska även vara barnvakter åt D’s systerson och systerdotter två dagar. Systersonen fyller 4 år i höst och systerdottern är 9 månader. Världens sötaste ungar, så det kommer bli jätte kul! D’s syster och sambo ska nämligen medverka i en bridgeturnering och behöver därför lite hjälp och självklart ställer vi upp då vi inte får träffa dem så ofta eftersom de bor i Göteborg. En dag tänkte vi bara vara hemma med dem, gå till lekparken, leka massor och kanske bada om det är fint väder. Den andra dagen kanske vi sticker till Lek och buslandet i Örebro, europas största lekland på 7000 kvadratmeter, men det beror lite på vädret. 

Jag och pappa har plannerat att spela golf på Karlskogas bana någon dag och det kommer säkert blir lite golfspelande här i Degerfors under veckan som kommer, precis som det brukar bli 🙂 Annars ska jag bara ta det lungt och sova så länge jag bara kan varje morgon, det ska bli grymt skönt med semester, I can’t wait!

Lämna en kommentar

Filed under Ledigt

Kommentera

