Buzz och singstar tillsammans med kusiner med sambos

Igår kom min kusin och kompis F, hennes sambo R samt syster A med sambo M hit för en kväll framför Playstation 3. Vi spelade Buzz! och Singstar hela kvällen, vilket var grymt kul!

F’s sambo R blev riktigt frustrerad över Singstar, han tyckte nämligen han sjöng mycket bättre än oss andra men ändå fick han inte in tonerna… Det gäller att få in den rätta snitsen, det handlar inte om att sjunga bra utan att sjunga så likt originalartisten som möjligt. Jag har själv lärt mig den rätta snittsen efter mycket spelande och vet hur jag ska göra till rösten för att få in den rätta tonarten, det låter fördjävligt men jag vinner nästan jämt, och det är väl det ett spel går ut på!? Till slut blev det mest vi tjejer som sjöng, för vi bryr oss inte lika mycket om hur det låter! Konstigt att killar alltis säger att vi tjejer är fega och inte vågar lika mycket som de, men när det gäller sådana här saker är det grymt fega! M vågade inte sjunga överhuvudtaget! Verkligen tur att jag köpt tre stycken Singstar spel för Playstation 2, för de är faktiskt de jag använder mest, för PS3 finns det nästan inga bra låtar!

Buzz! är också ett riktigt höjdarspel! Frågetävling med programledare och allt samt mass olika deltävlingar. Tyvärr kan man bara vara fyra stycken så jag fick titta på, men det var lika kul det också 🙂

1 kommentar

Filed under Händelser, Roligt, Spel

One response to “Buzz och singstar tillsammans med kusiner med sambos

  1. villigavirre

    Singstar och Buzz är ju för jädra skoj! 🙂 Två givna spel på förfester, tjejfester och alla typer av fester!
    Take Care!

Kommentera

