Vardagslyx – Relax de luxe

Jag kände att det var dags för lite vardagslyx så här före min semestervecka så därför bokade jag idag in en ansiktsbehandling på Relax – Hud & hälsa här i Degerfors på torsdag efter jobbet. Det ska bli så skönt!

Faktiskt så är det inte bara för att jag vill lyxa till det som jag bokade in en ansiktsbehandling utan mer för att min hud har varit väldigt dålig den senaste tiden. Massa finnar och pormaskor, mer än jag brukar ha, så min hud behöver nog en ordentlig rengöring! Jag är väldigt dålig på att själv göra rent min hud. Förr gjorde jag ångbad lite då och då och ansiktsmasker, nu tvättar jag ansiktet morgon och kväll med tvål och vatten… Vilket tydligen ska vara rena döden för huden, men för mig har det fungerat tidigare i alla fall!

När jag ändå skulle gå på ansiktsbehandling slog jag till på stort och bokade den dyraste ansiktisbehandlingen av alla, man får ju faktiskt mer för pengarna då! Relax de luxe heter behandlingen jag bokat vilket innebär följande:

För dig som vill ha ”allt”. Startar med ryggmassage följt av handmassage och handinpackning. Därefter följer rengöring, hudanalys, peeling samt portömning. Fransar samt bryn färgas och formas. En härlig massage utförs på ansikte, hals och dekolletage. Behandlingen avslutas med ansiktsmask och vårdande créme.

Behandlignen håller på i 2 timmar och 10 minuter och kostar 850 kr, vilket det helt klart är värt! Man ska unna sig lite lyx ibland. En gång i kvartalet borde jag faktiskt gå iväg och rengöra min hud på djupet! Faktiskt så kommer behandlingen inte kosta mig mer än 175 kr, då jag fortfarande har presentkort kvar sen jag fyllde år i höstas på 675 kr. Fick 3 presentkort då, och ett av dem har jag redan utnyttjat på en fotbehandling. Borde faktiskt boka in en fotbehandling snart också, mina fötter är under all kritik, varför ärvar man alla dåliga saker från sina föräldrar!? Min mamma har världens mjukaste fötter som är jätte fina medans pappa och jätte fula och torra fötter. Självklart fick jag pappas fötter…!

Lämna en kommentar

Filed under Härligt, Presenter

Kommentera

