Personlig chaufför!

Denna vecka aggerar jag personlig chaufför till en kollega på jobbet. Han har nämligen brutit hälsenan och är gipsad och kan därför inte ta sig till jobbet på egen hand. Att få Försäkringskassan att betala taxi verkar inte vara möjligt i dagens samhälle. Eftersom han jobbat och inte varit hemma och varit sjuk kunde han inte få ett sjukintyg från jobbet och då kunde heller inte Försäkringskassan stå för taxi, snacka om ond cirkel. Det ska väl löna sig att jobba om man kan göra det!

Så de senaste veckorna har olika personer aggerat chaufför åt vår gipsade kollega. Denna vecka blev det min tur, så därför skjussade jag hem min kollega i fredags med jobbets jourbil och tog sedan bilen hem till mig och lämnade cykeln kvar på jobbet. Så denna vecka behöver jag inte cykla alls till jobbet utan jag åker bil från dörr till dörr! Ganska skönt faktiskt 🙂 Ännu bättre är att jag känner press på mig att börja tidigare på jobbet vilket för med sig den positiva fördelen att sluta tidigare på eftermiddagen. Vilket i sin tur innebär att jag inte kan smita undan mina dagliga promenader med den dåliga ursäkten att jag inte hann med den. Bara fördelar, som sagt!

2 kommentarer

Filed under Jobb, Träning

2 responses to “Personlig chaufför!

  1. Unknow

    En fråga bara . . . . hur kan man bryta hälsenan ??

  2. Ja, det är ganska svårt att göra det faktiskt 🙂

    Har fått påbackning angående det på jobbet idag också, självklart är det så att hälsenan har gått av! Nu har jag lärt mig det till nästa gång!

Kommentera

