Fina dukning med nya snygga turkosa tallrikar!

Ända sedan jag såg de turkosa glastallrikarna från Ikea på Amys blogg har jag velat ha dem, men tyvärr har jag inte haft vägarna förbi Ikea. Men idag så stack min mamma och syster iväg på en tur till Ikea så då bad jag dem köpa med 6 vanliga och 6 djupa tallrikar. Tallrikarna heter City och finns som tallrik, skål och assiett. Tallrikarna kostade 19 kr/st (25 kr/st på hemsidan) och skålarna kostade 15 kr/st (19 kr/st på hemsidan), så jag kom undan billigt 🙂

Min mamma och syster tyckte inte tallrikarna var speciellt fina, men jag är supernöjd efter att ha provat några olika dukningar med dem. Man kan äta en vanlig måltid med dem och ha genomskinliga glas till eller varför inte mina turkosa Iittala glas. Ska jag servera förrätt så kan jag använda de djupa turkosa skålarna om jag serverar soppa och de turkosa Iittala assitterna eller de svartmelerade assietterna från Kosta Boda om jag serverar annan förrätt. Tallrikarna tillsammans med skålarna är också perfekt att använda när man ska servera tacos!

2 kommentarer

Filed under Inredning

2 responses to “Fina dukning med nya snygga turkosa tallrikar!

  1. Pingback: Invigning av turkosa tallrikar! « Emelias värld

  2. Jag älskar tallrikarna och blev så ledsen när jag såg att ditt inlägg var från 2008 😦

    Jag vill också ha men nu finns dom inte kvar

Kommentera

