Shopping av rakapparat och sallad

I går åkte jag och D en sväng till Karlskoga. D var tvungen att inhandla en ny rakapparat eftersom hans åkte i backen under veckan när jag städade badrummet… Det var faktiskt inte mitt fel! Jag hade precis dammat av sakerna uppe på hyllan och gått ut i köket för att hänga tillbaka dammvippan när jag hörde en smäll från badrummet. Först trodde jag att det var min eltandborse som ramlat ned på golvet eftersom det som ramlat ned vibrerade mot golvet, men det visade sig vara D’s rakapparat som ramlat ned och gått igång. Tyvärr hade flera av dess delar lossnat och åkt iväg på alla möjliga ställen. Några delar hittade jag under badkaret och en i avloppet… Tyvärr hittade jag alla delar utom en, hade jag hittat samtliga delar hade det nog inte varit några problem att sätta ihop den igen eftersom ingenting såg trasigt ut. Men rakapparaten var flera år gammal och antagligen inte den bästa, så det var väl tur i oturen! Det värsta var allt gammalt skägg som ramlat ut på golvet som jag i min dumhet la kinden i när jag skulle titta efter rakapparatdelar under badkaret, det fastnade i min hud och gick inte bort förrens jag skrubbat hela ansiktet, vilken tur att jag inte hade städat golvet ännu!

Det visade sig att en rakapparat inte är speciellt billig, den modell som D köpte var ingen värsting modell utan en med hyffsad funktionalitet och den kostade 1700 kr. (Såg att den fanns för ca. 300 kr billigare på nätet, men man måste ju stödja de lokala handlarna ibland, annars finns de inte kvar länge till…) Tydligen är det så, enligt försäljaren, att rakapparaterna bara blir dyrare och dyrare eftersom de bara blir mer och mer avancerade och därmed bättre. Kanske kan stämma, men konstigt att datorer bara blir billigare och billigare trots att de blir mer och mer avancerade och bättre!

När vi ändå var på stan passade vi på att köpa oss en varsin sallad på Café Kulan för att slippa laga lunch. D köpet en kycklingsallad medans jag satsade på en räksallad, riktigt gott! Tog även en krämbulle till efterrätt som var gudomligt god!

Lämna en kommentar

Filed under mat, Shopping, Tekniska prylar

Kommentera

