Jag som aldrig gillat ananas älskar helt plötsligt ananassplit

Jag har inte gillat ananas så länge jag kan minnas. Jag har i alla fall intalat mig själv detta under alla år. Någon gång måste jag väl ha smakat på det och inte gillat det och sedan har har mitt ogillande bara rullat på…

Trots mitt ogillande smakade jag faktiskt på ananas i USA när jag beställde in en smoothie på Hard Rock Café som hade en bit färsk ananas som dekoration. Och jag tyckte det var gott!

Så för några dagar sedan när några av mina arbetskamrater köpte sig en varsin ananassplitt ur jobbets frys gjorde jag också det och tyckte den var jätte god! Så god att jag i dag smällde i mig två stycken ananassplitt!

Helt plötsligt gillar jag ananas, det kanske faktiskt är så att ens smaksinnen utvecklas när man blir äldre. Precis som Rogge alltid sagt åt mig när jag sagt att jag inte gillar vin, men så mycket tror jag aldrig att mina smaksinnen kan förändras att jag skulle gilla vin, faktiskt inte! Inte heller ananas på burk tror jag är någon höjdare, det luktar ju så himla illa att jag inte ens vill smaka på det. Nej, jag får hålla mig till färsk ananas och ananassplitt tills mina smaksinnen ändras ännu mer 🙂

Lämna en kommentar

Filed under Gott

Kommentera

