Mobilblogg!

Idag har jag startat ytterligare en blogg som jag kallar Emelias Världs mobilblogg. På denna blogg kommer jag publicera bilder som jag tar med mobilen.

Bloggen har jag mest skapat för min egen skull, för att lätt få tag i de bilder jag tagit med mobilen. Min mobilblogg är nämligen inte en WordPress blogg som denna, utan en Blogger blogg! När man använder blogger kan man publicera inlägg via MMS och e-post, något som man inte kan göra med WordPress, vilket är riktigt synd. Coolt att kunna publicera inlägg vart man än befinner sig!

Jag skulle självklart kunna få tag på de bilder jag tagit med mobilen på annat sätt, t ex genom att koppla mobilen till datorn med en sladd eller föra över bilderna via bluetooth till min bärbara dator, men det är för krångligt! Istället kommer jag nu använda mobilbloggen! Där kan man också få lite tips på saker jag kommer skriva om här eftersom jag oftast lägger bilderna på den bloggen för att lätt få tag på dem och använda dem i ett inlägg på den här bloggen.

 

Hur gör man då för att mobilblogga från en Blogger blogg? Jo, man skickar ett MMS (e-post går också bra!) till e-post adressen som finns angiven under fliken Inställningar/E-post under rubriken Mail-to-Blogger-adress. Du måste ange något i textrutan som då ingår i adressen samt kryssa i rutan Publicera e-postmeddelanden omedelbart. Riktigt bra funktion, när kommer den till WordPress?

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

