Hur orkar man bry sig!?

I söndags hade jag och D tvättid mellan klockan 17-22. Eftersom jag på lördagen sett att ingen bokat tiden före oss sa jag åt D att han kunde gå ned och börja tvätta redan klockan 14, medans jag drog ned till golfbanan.

När jag kommer hem från golfbanan står tvättpåsen innanför dörren med nästan all tvätt i, otvättad! Jag blir direkt arg och frågar varför han inte tvättat all tvätt. Titta på lappen på köksbordet svarar D. Jag går till köksbordet och läser lappen som ligger där. Tydligen hade en annan person bokat tiden före oss. Jag skällde då ut D eftersom jag tyckte att han borde ha kollat om tiden var bokad. Vilket inte var befogat eftersom D faktiskt sett att tiden var bokad, men eftersom ingen börjat tvätta klockan 14, alltså 2 timmar senare än när tvättiden började tyckte han att han kunde tvätta. Vilket jag faktiskt håller med om. På samtliga ställen jag bott tidigare har det varit så att man måste börja tvätta senast en timme efter utsatt tid annars är det fritt fram för någon annan att tvätta. Tyvärr vet varken jag eller D om denna regel gäller här, något jag måste ta reda på! För inte kan det väl vara så att man kan komma 3 timmar efter utsatt tid och börja tvätta!?

2 maskiner hade D hunnit tvätta i alla fall och när klockan slog 17 tvättade vi resterande kläder också!

Lämna en kommentar

Filed under Jobbiga människor, Störande

Kommentera

