Felleverans från Cdon…

Jag har beställt saker från Cdon hur många gånger som helst och aldrig har det blivit nått fel, fram tills nu!

Idag när jag kom hem låg ett vadderat kuvert innanför dörren. Jag började med att ta ut leveranssedeln ur plastfickan på framsidan på kuvertet för att titta vad som skulle ligga i kuvertet. Det stod att det var böckerna Läppstiftsdjungeln samt Tusen strålande solar. Tyvärr var inte detta vad som låg i kurvertet. Min vanliga otur! I kurvertet låg det två DVD-filmer. Mäklarna 2 samt The Simpsons Filmen. Filmer som jag överhuvudtaget inte beställt! Snacka om jobbigt att behöva skicka tillbaks dessa filmer, vilket krångel. Eftersom jag även fått en avi från Cdon åkte jag och hämtade ut det paketet och hoppades att böckerna jag trodde jag fått skulle ligga i det paketet så att jag bara kunde behålla filmerna och slippa krångla. I paketet fanns dock inga böcker, utan de två PS3 spel jag beställt samt dubbel-dvd’n med Fantastic 4. Får verkligen hoppas att de två böckerna ligger i paketet med resterande böcker som levererats från Cdon.

Oavsett måste jag ta kontakt med Cdon och ta reda på vad jag ska göra, det är bara så himla jobbigt att Cdon tagit bort möjligheten att kunna ringa till dem. All kontakt måste numera tas via webben. Inte alls bra service! Det tror jag de tappar på! Det är så himla mycket lättare att säga vad man vill på telefon än att behöva skriva och förklara sig.

2 kommentarer

Filed under Jobbigt

2 responses to “Felleverans från Cdon…

  1. Pingback: Leverans av böcker! « Emelias värld

  2. Så då är det inte bara jag som har haft problem med Cdon.
    Första gången jag beställde så kom jag upp i så hög summa att jag inte kunde faktureras eftersom jag var ny kund. Därför fick jag betal med Visa-kort. När man efter en vecka började bli otålig av väntan gick jag in på orderstatus och kollade. Då hade ordern delats upp i tre fyra delar varav en del var restnoterad. Men inget hade skickats.
    När så, efter 2 1/2 vecka, ett paket anlände så var det ju såklart helt fel varor i brevet. De fyra skivor av fem som var fel var ju också rena hånet mot min musiksmak.
    Iallafall så var man ju tvungen att ta kontakt och förklara vad som var fel. De sa att det skulle lösa sig enkelt och skickade ett returkuvert. Ytterligare 1 1/2 vecka senare skrev jag och frågade när returkuverten skulle komma. Självklart hade det ju då blivit fel i den leveransen också.
    Så i över en månad satt jag och e-mail-krånglade mig till en godtagbar lösning i form av rabatt på nästa beställning (ja, en till blev det, men aldrig mer) och på mitt skrivbord låg Kent- och Bob Dylan-plattor och tog onödigt med plats. Plus att man fick betala nya fakturor samtidigt som man debiterats på korten men inte kunde få tillbaka något förrän de fått in returen osv osv.
    Synd för dig att fildelning av böcker inte är någon vidare stor marknad.

Kommentera

