Officiellt handicap (36,0) och en birdie

Idag var en riktig toppendag på golfbanan! Jag både slog en birdie, dvs. ett slag under ett håls par, samt fick 18 poäng på 9 hål vilket innebär att jag nu har officiellt handicap, 36,0! Vilken lycka!

I början på rounden trodde jag inte alls att det skulle gå bra, jag streckade nämligen på första hålet, dvs. fick 0 poäng. Men sedan gick det bara bättre och bättre och jag fick 3 poäng på flera hål (spelar man enligt sitt handicap får man 2 poäng!). Bäst av allt var min birdie på hål nummer 7 (par 3), som faktiskt kunde ha blivit en hole-in-one! Bolen rulade förbi hålet med bara någon decimeter, sedan var det bara att putta i bollen och därefter skrika av lycka! Min första birdie!

Efter 7 hål hade jag 17 poäng och allt kändes jätte bra. Behövde bara 1 poäng till för att få 18 poäng och nå officiellt handicap, vilket jag borde klara med 2 hål kvar. Men det var då jag märkte av mina svaga närver. Jag började med ett perfekt utslag på hål nummer 8 men sedan gick allt åt skogen, missade bollen och slog i backen. Fick nog minst 10 slag på det hålet. Därefter hade jag endast 1 hål på mig och där var jag ju tvungen att få minst 1 poäng. Även här slog jag ett hyffsat utslag sedan gick det åt skogen igen, bollen hamnade i ett vattenhinder och det var bara att böta ett slag. Som tur var skärpte jag till mig och slog in det näst sista slaget (för att få 1 poäng) perfekt på green nära hålet och därefter puttade jag i bollen och fick 1 poäng, jippi!

Tack till pappa som alltid är ett stort stöd på golfbanan samt till syrran som både var ett stöd samt en utmärkt fotograf!

Lämna en kommentar

Filed under Sport

Kommentera

