iPhone sugen!

Jag är riktigt sugen på att köpa mig en iPhone, främst för att den har riktigt coolt gränssnitt och för att man kan surfa med den! Att både kunna ringa med den samt ha den som mp3-spelare är ju också en fördel, fast det kan man ju med vilken mobiltelefon som helst nu för tiden!

Eftersom D har en iTouch  och den fungerar likadant som en iPhone, förutom telefondelen, bestämde jag mig för att prova att publicera ett inlägg på bloggen med den. (Det går att surfa även med en iTouch dock inte via 3G utan via vårt trådlösa nätverk här hemma!) Det vore ju grymt om jag skulle kunna publicera inlägg vart jag än befann mig! Tyvärr fungerade det inte alls som jag ville. Det gick nämligen inte att editera innehållet i inlägget. Jag kunde lägga till en rubrik, men inget innehåll. Vad ska jag då med en iPhone till!? Det måste ha något att göra med webbläsaren i iPhone (Safari) samt WordPress. Jag sökte runt lite på nätet efter information om hur man kunde lösa detta men hittade inget som stämde in med mitt fall… Så det blir nog ingen iPhone för min del. Dessutom är jag inte speciellt förtjust i Apples produkter. Tycker de är så himla krångla. Som med iPod t ex. Då måste man använda iTunes för att föra över låtar, varför inte föra över låtarna i Utforskaren som man kan med alla andra mp3-spelare? Man kan inte ens föra över en låt som ligger på iPoden till någon annan…! När D ska föra över video till sin iTouch måste han först konvertera filmerna till ett format som stöds av iTunes. Sedan lägga in filmerna i iTunes och därefter synka iTochen med iTunes. Det tar flera timmar…

Nej, någon iPhone kommer jag inte beställa, i alla fall inte ännu…

Lämna en kommentar

Filed under Tekniska prylar, Vill ha

Kommentera

