Golf nästan varje dag!

Det har blivit mycket golf den senaste dagen, nästan varje dag åker pappa och jag iväg och spelar 9 hål. Idag blev det dock endast 6 hål eftersom vi gav upp. Jag spelade så grymt dåligt att det inte var någon idé att fortsätta. Jag slog i backen flera gånger, missade bollen och när jag väl träffade bollen hamnade den i ett vattenhinder eller i en bunker, helt osant! Jag fick verkligen inte in tekniken idag på banan. Istället ställde vi oss på ranchen och slog några bollar och efter en stund kände jag att jag började få in tekniken igen, skönt! Men inte helt bra kändes det, ska spela igen på lördag så då hoppas jag att det går som jag vill!

Problemet vi gjorde idag var att vi stressade och inte värmde upp innan. Jag tyckte vi skulle slå några slag på ranchen först, men det ville inte pappa utan han ville att vi skulle hoppa in på 10:e hålet och eftersom vi då ”trängde” oss före skyndade vi oss som bara den och koncentrerade oss inte nog mycket, då gick det som det gick också… Jag ska från och med nu alltid börja en runda med att slå några bollar på ranchen!

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt, Sport

Kommentera

