Lättlagad smulpaj!

Jag blev riktigt förvånad när jag fick syn på frysta rabarber i frysdisken på ICA när jag var där och handlade igår. Blev ännu mer förvånad när jag inser att förpackningen inte bara innehöll rabarber utan även smuldeg! Det är Ekströms som lanserat denna nya smulpaj som man lätt tillagar genom att hälla rabarberna i en form och därefter hälla på smuldegen, sedan är det bara att grädda i ugnen! Finns även med hallon och björnbär samt äpple och kanel.

Detta är ju jätte smidigt om man har ont om tid någon gång eller att ha i frysen om man får besök och snabbt vill slänga ihop en paj. Men jag tycker nästan det har gått lite väl långt! Hur svårt är det att fixa till en smuldeg och frysta bär finns det ju i frysdisken sedan länge! Pajen förlorar ju lite av sin charm om den inte är hembakad! Det finns så mycket färdigrätter i butik nu för tiden, man kan ju undra vad det är för tillsatser i allt detta? Tillagar man istället maten eller pajen hemma vet man ju vad man får i sig och inte vill man väl vara lat!?

Lämna en kommentar

Filed under mat

Kommentera

