The Bucket List

Igår blev det en lugn och härlig filmkväll. Först käkade vi pizza hemma hos mina föräldrar och sedan såg vi på filmen The Bucket List.

Både jag och D har velat se The Bucket List och trodde vi skulle få möjlighet att göra det på någon utav flygresorna vi just gjorde mellan Sverige och USA. Tyvärr hade vi oturen att filmen sändes, men inte på den sträcka vi åkte. När det gällde Lufthansa som vi flög med mellan Arlanda och Frankfurt sändes filmen endast på hemvägen, dvs. mellan Frankfurt och Arlanda. På hemvägen flög vi dock inte med Lufthansa utan med SAS mellan Chicago och Arlanda. Då sändes filmen endast till USA, dvs. mellan Arlanda och Chicago, snacka om otur!

Filmen var faktiskt helt okej! Den började bra sedan blev den lite seg. Detta vägde dock slutet upp, som var riktigt bra, både gripande och sorgligt. Filmen handlar om två män (Jack Nicholson och Morgan Freeman) som båda får cancer och beskedet att de inte kommer leva särskilt länge. Dessa män hamnar på samma sjukhus och eftersom de snart ska dö bestämmer de sig för att tillsammans göra en lista på saker de vill göra innan de dör. Saker de också sedan gör…

Filmen får 7/10 poäng av mig, helt klart sevärd!

 

En tråkig sak som hände när vi beställde pizza (från Nya Babylon):

Jag och D bestämde oss för att dela på en pizza. Vi beställde Vesuvio (tomat, ost, skinka) på den ena halvan och Niklas special (kebabpizza tomat, ost, kebabkött, isbergssallad, lök, färska tomater, peperoni och kebabsås) på den andra halvan. När vi hungriga kommer hem till mina föräldrar för att äta visar det sig att min halva, dvs. halvan med Niklas special, inte innehåller Niklas special utan Kanada special, inte alls vad jag ville ha! Detta innebar att jag fortfarande fick en kebabpizza men med pommes frites på, vilket jag inte alls tycker är gott! Inte nog med det, jag och D fick inte en halva var av pizzan utan det var mer 1/3 till D och 2/3 till mig, stackars D, han blev knappt mätt! Det var självklart dumt av mig att inte kontrollera pizzan när jag hämtade den, man vet ju att det ibland kan bli fel men eftersom pizzabagarn frågade mig om det var blandad sås jag beställt och jag svarade att jag ville ha blandad sås på halvan med Niklas special, var jag säker på att ingenting kunde vara fel för då borde ju pizzabagarn ha sagt nått när det inte var Niklas special på någon del av pizzan! Vi kunde självklart ha åkt tillbaka med pizzan och klagat, men jag orkade inte med det, utan vi åt och såg glada ut!

Lämna en kommentar

Filed under Film

Kommentera

