Inte första gången jag tappar bort nyckelknippan…

Idag när jag skulle ta cykeln upp till parkeringen på jobbet för att åka bil ned till Degernäs Herrgård för sommarlunch med jobbet hittade jag inte min nyckelknippa som både cykelnyckel och lägenhetsnycklar sitter på. Jag tittade överallt och vände upp och ned på handväskan som jag brukar lägga nyckelknippan i, men den fanns ingenstans. Jag började bli smått orolig och funderade på om jag kanske glömt den i dörren till cykelförrådet hemma vid lägenheten i morse.

Jag kommer sedan på, och hoppas verkligen, att nyckelknippan kanske ligger i cykelkorgen på min cykel. Så jag springer ut till cykeln, och där ligger nyckelknippan mycket riktigt. I cykelkorgen på en låst cykel, som lika gärna kunnat vara olåst eftersom nyckeln till cykeln låg i cykelkorgen… 🙂 Vilken lättnad!

Det är tyvärr inte första gången detta händer. Det har faktiskt hänt när jag jobbade på mina två tidigare jobb också. Under en hel arbetsdag när jag jobbade i Stockholm låg hela min nyckelknippa med nycklar till cykel och lägenhet i cykelkorgen på min cykel. Helt otroligt att nyckelknippan och cykeln fanns kvar när jag smått desperat kommer ned till cykeln. Samma sak hände i Norrköping när jag jobbade där, även då glömdes nyckelknippan i cykelkorgen under en hel arbetsdag, inte heller då försvann nyckelknippan eller cykeln. Snacka om tur! Det verkar ha blivit en tradition för mig att glömma nyckelknippan i cykelkorgen en gång på mina jobb 🙂 Får verkligen hoppas att det är slut på denna tradition nu, nästa gång står nog inte cykeln kvar…

Lämna en kommentar

Filed under Händelser

Kommentera

