Kanske ska bli byggarbetare?

Det har blivit dags för D’s mamma att måla om baksidan av huset, något D lovat att hjälpa henne med… fattar inte hur han orkar. Men han är helt klart en snäll son!

Därför fraktade vi en byggställning som vi fått låna av min morfar till D’s mamma i söndags. Eller vi och vi, det var faktiskt D som själv lyfte i stort sett hela byggställningen. Fattar inte hur hans rygg orkade! Jag och hans mamma hjälpte till en liten stund, sedan fick hans mamma ont i ryggen och jag åkte ned och spelade golf, stackars D!

Så igår var det därför dags att sätta upp ställningen. Denna gång hade vi, som tur var, hjälp av D’s mamma kille, som visade sig vara en riktig hejare på att sätta upp byggställningar, utan honom hade det aldrig gått vägen. Jag hade aldrig vågat mig upp i den höga ställningen och inte D’s mamma heller, och D hade aldrig klarat av det själv. Jag var dock med och hjälpte till på marken. Bar byggställningsdelar till dem och gav dem goda råd på marken… Skulle jag jobba inom byggbranchen skulle jag helt klart kunna bli byggnadsledare 🙂

Tror de blev ganska trötta på mig där nere på marken efter ett tag! Jag sa åt dem vad de skulle göra innan de hunnit göra det jag sa åt dem att göra för typ 5 minuter sedan. Jag är förvånad att de inte bad mig att hålla käft! Troligtvis struntade de helt i vad jag sa där nere på marken, de gjorde nog som de själva tyckte var bäst och så råkade det väl blir något jag sagt för en stund sedan…

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

