Bloggberoende!

Hej!

Jag heter Emelia och jag är bloggberoende!

I tisdags kväll upptäckte jag det som D tydligen vetat jätte länge, att jag är bloggberoende!

Jag hämtade D vid tåget strax för 7 på kvällen, släppte av honom och åkte sedan ned till ranchen för att slå lite. När jag kommer hem en timme senare sitter D vid den stationära datorn, som också har en 30-tums skärm. Denna dator är egentligen D’s, men jag använder den alltid istället för min sega bärbara dator, dels för att den är hundra gånger snabbare men också för att skärmen är hur bra som helst, man kan ju ha koll på flera saker samtidigt med en så stor skärm! Eftersom datorn är upptagen går jag och sätter mig framför tv’n och vet inte riktigt vad jag ska göra. Det kändes helt ovant att inte sitta framför datorn! Jag zappar lite och sedan ser jag på ett avsnitt av Sex and the city. När jag sett klart på första avsnittet sitter D fortfarande framför datorn, så jag ser på ytterligare ett avsnitt av Sex and the City och blir allt mer sur på D eftersom han inte umgås med mig. Tiden går och D sitter fortfarande framför datorn när klockan snart är 22. Jag frågar honom om han inte tänker umgås nått med mig utan sitta framför datorn hela kvällen. Han svarar då att det är precis vad jag brukar göra annars, och det varje kväll!

Jag blir sur och går in och duschar. Fattar inte varför han ska sitta framför datorn istället för att umgås med mig. Efter att ha tänkt efter en liten stund i duschen inser jag att han faktiskt har rätt. Jag kommer inte ihåg en enda vardag när D kommit hem från Stockholm för att träffa mig, som jag inte suttit framför datorn. Och oftast sitter jag där fram till 22 när det är dags att göra sig i ordning och gå och lägga sig. Skam! Det blir skärpning från min sida från och med nu! Man behöver faktiskt inte sitta framför datorn varje kväll. Att själv skriva i denna blogg är inte något som jag känner att jag måste göra, men att läsa alla mina favoritbloggar, en lista som är ganska lång, är något som jag vill göra varje kväll. Men jag får helt enkelt vänja mig av med detta måste, det spelar väl ingen roll om jag missar vad som händer i bloggvärlden en dag ibland!

Testa här om ni också är bloggberoende!

1 kommentar

Filed under Jobbigt

One response to “Bloggberoende!

  1. Erik

    En bloggpost om att du är bloggberoende.

    Som att rita en skinkmacka när man är hungrig.

Kommentera

