Väldigt lång arbetsdag!

Snacka om att jag hade ångest över att gå till jobbet imorse! Riktig ångest!

Klockan 06.15 ringde klockan, jag som inte gått upp före 11.30 någon dag sedan jag kom hem! Sedan var det bara att stiga upp, tvätta mig, slänga i mig lite fil och flingor och köra D till tågstationen. Jag loggade in på jobbet 06.58, nytt rekord!

Efter en stund på jobbet blir jag påmind om att vi har möte från 13-20, det gjorde ju inte att dagen började bra direkt! Jag som redan börjat gäspa, strax före 08, förstod inte hur jag skulle orka hålla mig vaken på ett möte hela eftermiddagen… men det gick efter att mina ögon varit väldigt nära att stänga sig för gott flera gånger! Mötet avslutades dock väldigt bra och uppiggande med en väldigt god tre-rätters middag!

Usch vad jobbigt att ha börjat jobba igen, längtar tillbaka till USA. Så här i efterhand var resan helt underbar, den var väldigt bra även när vi var där, men nu känns den helt underbar! Jag ser redan fram emot nästa resa… när det nu blir! Just nu är det nedräkning inför semestern vecka 31, endast en vecka, men den ska bli väldigt skön! Bara vara hemma och slappa.

Efter semestern fram till jul är det hela 20 veckor utan en enda extra ledig dag. Därför har jag och D beslutat oss för att åtminstonde ta 2 dagar ledigt, torsdag, fredag så att vi får en långhelg. Vet inte om vi ska hitta på något speciellt, men bara skönt att ha en längre ledighet att se fram emot!

Jag längtar tillbaka…

 

 

Lämna en kommentar

Filed under Härligt, Jobb, Jobbigt

Kommentera

