Hemma i Sverige igen!

Så var man då hemma i Sverige igen, vilket känns lite sorgligt! Det har varit tre stressiga men väldigt underbara veckor i USA.

Det jag längtat mest efter när jag varit borta är jordgubbar så det köpte jag redan första kvällen och åt med socker och mjölk, det var grymt gott! Visst fanns det jordgubbar även i USA, men de var antingen mögliga eller ruttna och inte smakade de som svenska jordgubbar inte!

Första morgonen hemma i Sverige, i torsdags,  sov vi till klockan 14!! Inte alls bra om man ska försöka ställa tillbaka dygnet men väldigt skönt att få sova ut 🙂 Dagen ägnade vi sedan åt att packa upp väskorna samt att slänga alla använda kläder i tvättpåsar. Det blev en hel hög med kläder som jag aldrig använde, jag måste verkligen lära mig att packa bättre 🙂 Då kanske man också slipper stå på flygplatsen och packa om väskorna… Sedan var det dags att börja tvätta och det var väldigt mycket tvätt kan jag lova, vi hann inte tvätta allt under kvällen utan fick boka in en ny tid på fredagskvällen! Pappa frågade om jag skulle med på en golfrunda på kvällen, visst tänkte jag och tog på mig mina nya golfskor, nya golfkeps samt nya golfhandske, och kände mig verkligen som en golfare. Men väl på banan så märkte jag att jag verkligen inte är en golfare ännu, det gick skit helt enkelt! Jag träffade knappt bollen, slog i backen och var väldigt nöjd om jag ens fick iväg bollen… Efteråt var jag väldigt deppig, det hade ju gått så bra förra gången jag och pappa spelade en runda tillsammans, nu kändes det som att jag glömt bort allt instruktören sagt åt mig att tänka på under utbildningen. Det blir helt enkelt till att ställa sig på ranchen igen och slå x antal bollar tills jag får in slagen igen, inte alls kul!

Dagen efter, igår fredag, var det dags för D att åka och jobba, stackarn! Själv låg jag kvar i sängen och njöt och somnade om omdelbart efter att han gått upp 🙂 Den dagen som jag till klockan 13, då D ringde och väckte mig, ställde alltså inte om dygnet denna dag heller… Dagen ägnade jag åt att blogga, eftersom min dator krånglat hade jag ju inte skrivit och berättat vad som hänt de senaste dagarna under resan, så det tog några timmar. Min farmor kom också förbi en sväng med en jätte fin orkidé. Hon hade tagit hand om mina blommor under vår resa och gav mig orkidén ifall hon tagit död på någon utav blommorna. Jag som tänkt ge henne en blomma som tack för att hon tog hand om mina blommor, men istället fick jag en blomma, det känns inte riktigt rätt! Men jag får ta och komma på något annat sätt att tacka henne på! På kvällen var det dags att tvätta igen, det som vi inte hann med dagen innan. Sedan lagade jag lövbiff med potatis i ugn, sallas och bearnaisesås tills D kom hem och det var den godaste mat vi båda ätit på väldigt länge, tänk vad gott det är med hemmalagad! Kvällen spenderades sedan framför tv’n.

Idag, lördag, vaknade vi klockan 12.30 av att min kompis F’s pojkvän R ringde och väckte oss. Han lät helt förstörd över detta, men det var bara bra att han väckte oss så att vi kom upp någon gång! Det går inte alls bra att ställa om dygnet, men 1,5 timme har vi ju förbättrat oss sen vi kom hem i alla fall 🙂 

Lämna en kommentar

Filed under Resa

Kommentera

