Orlando dag 18 (20 juni)

Idag var det dags för en heldag på SeaWorld. Vi var där några minuter innan det öppnade för att direkt springa mot Dolphin Cove och Dolphin feeding Area för att mata delfinerna. Vi såg igår att kön för att göra detta var lång så vi ville komma långt fram i kön! När vi kom fram stod det inte när första tiden för att mata delfinerna skulle vara, men jag ställde mig med massa andra i en kö medans D gick fram till ett ställe där man kan klappa delfinerna utan att mata dem. Detta ställe är dock inte lika bra eftersom delfinerna inte simmar dit så ofta eftersom de inte får någon mat där! Efter bara någon minut i kön sätts en skylt upp som meddelar att man får mata delfinerna om bara några minuter. Eftersom D är en bit bort försöker jag vinka till honom att komma, men det tar en stund innan han ser mig och då har kön slussats in mellan staketen precis före kassan. Eftersom vi sett flera skyltar där det står att man blir utslängd från parken utan att få pengarna tillbaka om man tränger sig i kön vågade inte D tränga sig fram till mig i kön utan jag fick komma bak till honom och ställa mig längst bak i kön, snacka om att jag var väldigt sur och irriterad då! Dock visade sig inte detta vara speciellt allvarligt eftersom vi bara efter en liten stund fick komma in och mata delfinerna. Att mata delfinerna kostade 7 dollar (6 dollar igår, men idag höjdes priset…!) för 3 jätte små fiskar. Vi köpte 2 paket, alltså 6 fiskar som jag matade delfinerna med. D tog kort på mig när jag matade delfinerna samt klappade delfinerna som kom förbi, han ville dock inte mata dem…

Det var helt underbart att få mata och klappa på delfiner! De är verkligen härliga och fina djur! Vi stannade i alla fall i 30 minuter och matade dem samt tog massa kort när andra matade dem. Medans man matade och klappade delfinerna var det flera stycken som stod och tog kort som man sedan fick köpa om man ville. Vi fick 6 kort tagna på oss. Vi tittade på samtliga kort och köpte 2 av de bästa korten, vilket kostade 25 dollar, inte billigt men roligt att ha!

Resten av dagen gick åt till att gå på olika shower samt att titta på pingviner, hajar, sjölejon och massa andra djur. Vi åkte även simulatorn Wild Arctic som var en helikopter färd över Antarktis samt vattenkarusellen Journey to Atlantis. När vi precis åkt Journey to Atlantis och endast hade alligatorerna kvar att besöka öppnade sig skyn och vi sprang allt vad vi kunde mot bilen. Vilken tur att vi såg kvällsshowerna redan igår kväll! Det gäller att vara effektiv 🙂 Showerna är riktigt häftiga och professionella, fattar inte hur man kan lära djuren att göra så mycket olika saker???

Vi åkte sedan mot Florida Mall som inte alls låg långt bort. Väl där gick vi runt i några affärer, jag köpte ett par kortare mjukisbyxor på Aéropostale. Vi käkade sedan på Food Courten, D tog mat från Subway och jag från Sbarro. Var dock inte sugen på någon mat överhuvudtaget från Food Courten. Jag är riktigt trött på skräpmat som pizza och hamburgare just nu, men det finns ingenting annat som är gott här… Det var ju midsommarafton idag och jag blev lite deprimerad över att inte få äta nått gott grillat kött med färskpotatis och gräddfil samt jordgubbar till efterrätt. Vi gick igenom hela shoppingcentret och kollade vilka affärer som fanns där, det var inte alls mycket att ha! Det fanns en M&M butik med bara M&M saker, den var lite rolig att gå runt i, men annars fanns det inga bra affärer. Innan vi lämnade shoppingcentret tröstade jag mig själv med en creps fylld med färska jordgubbar och banan. Till det åt jag glass, det var gott och lite midsommarkänsla fick jag till slut 🙂

Därefter ville D att vi skulle åka tillbaka till Prime Outlets och gå in i de butiker vi inte hann med förra gången. Jag kände mest för att åka till hotellrummet och lägga mig, har haft saker att göra precis hela tiden, har knappt haft tid att sova! Inte nog med det, min bärbara dator är bland det segaste man kan få tag på, och har man ont om tid gör ju inte detta saken bättre! D hittade ingenting som vanligt, jag hittade något som vanligt 🙂 Det blev en stickad tröja från Ralf Lauren. På vägen tillbaka till hotellet svängde vi förbi Wendys eftersom jag var sugen på en cola. D slog därför till på en hel meny, fattar inte hur han fick i sig den?!

 

Lämna en kommentar

Filed under Florida, Resa

Kommentera

