Orlando dag 16 – förmiddag

Just nu ska jag och D titta på fotbollsmatchen mellan Sverige och Ryssland i fotbolls-EM, så jag passar på att blogga lite samtidigt 🙂

Vi började dagen redan klockan 07.30 när klockan ringde. Då gick vi upp och gjorde oss i ordning och gick sedan ut i lobbyn där frukosten på hotellet serverades. Det var inte mycket till frukost, men bra för att vara amerikansk! Det fanns korv, äggröra, våfflor, donuts, muffins, bagels, rostad bröd, marmelad, jordnötssmör, olika juicer och kaffe. Men inga grönsaker så långt ögat nådde…! Jag käkade en halv bagel, drack två glas apelsinjuice samt åt två våfflor med lite socker på.

Efter frukosten smorde vi in oss och sedan tog vi bilen till Wet ‘n Wild. Vi kom dit runt nio-snåret och då var det inte alls mycket folk, det kom mer och mer folk desto längre tid vi var där, men då hade vi redan åkt de populäraste attraktionerna, några flera gånger. Vid 11.30 hade vi åkt samtliga attraktioner, eller i alla fall D, jag åker inte fritt fall! Vi blev båda lite besvikna, det var inga riktigt häfta attraktioner med lång fall, utan man guppade mest runt på en badring. Den bästa attraktionen var The Storm och precis en sådan finns på Skara Sommarland vid namn Space Bowl… Det fanns många attraktioner och det var ju bra, annars tycker jag nog att Sunne Vattenland är lika bra, Sunne har dock inte lika många attraktioner.

Runt 12.30 lämnade vi Wet ‘n Wild och åkte till hotellet och hämtade upp gps’en. Därefter styrde vi bilen mot Fazoli’s, där de har USA’s bästa pasta! När jag och min familj bodde i USA åt vi där jätte ofta, maten var god och dessutom har de världens godaste breadsticks som du får äta hur många du vill! Idag käkade jag min favoritpasta Fettuccine Alfredo med broccoli topping. Till det tog jag en cola och en sallad. Man fick också 2 stycken breadsticks till att börja med och de var precis lika goda som jag mindes dem! När jag ätit upp mina 2 breadsticks gick jag fram och bad om fler, fick 3 stycken och smällde i mig dem också! Så himla gott och man får äta hur många man vill, gratis! D beställde spagetti och köttbullar med cola och en pizzaslice, han orkade dock inte äta upp pizzaslicen. Efter maten åkte vi tillbaka till hotellrummet för att se på fotbollen och här sitter vi nu i varsin säng 🙂

Efter fotbollen blir det Universal Studios, det ska bli kul!

Lämna en kommentar

Filed under Florida, Resa

Kommentera

