Free refill

I USA är det gratis påfyllning av din dricka på precis varenda restaurang, allt från Hard Rock Café till McDonald’s. På restauranger med servering behöver du inte ens säga till om påfyllning utan när din dricka är slut får du en ny, på snabbmatsrestauranger är det bara att gå fram till kassan och be om påfyllning. Detta är ju väldigt bra men resulterar tyvärr i att jag dricker mer Coca Cola eller Pepsi än vad jag borde. Vissa måltider dricker jag 3 hela glas, inte alls bra, men det är ju så himla gott. Jag har alltid gillat Cola från pump bättre än från flaska eller burk. Ytterligare en negativ sak med detta är att jag måste springa på toaletten hela tiden, jag har nog väldigt liten kissblåsa. Eller kanske inte, vem som helst som dricker lika mycket som jag måste nog gå på toaletten flera gånger!

Igår när jag och D åt på Hard Rock Café drack jag 3 glas med Pepsi och en smoothie. Jag gick på toaletten efter att jag ätit upp och en gång när vi skulle gå till shoppen. När vi shoppat glas och t-shirt till mig gick jag på toaletten ytterligare en gång. Efter att vi gått bara en liten stund på Universal CityWalk blev jag kissnödig igen och gick då på toaletten. En liten stund senare var det dags igen, jag var tvungen att gå på toaletten. När vi kom till bilen var jag kissnödig igen, men fick hålla mig till hotellet där jag kissade för typ hundrade gången. Snacka om att jag druckit för mycket!

Lämna en kommentar

Filed under Florida, Jobbigt, Resa

Kommentera

