Miami dag 14

Idag vaknade jag av att syrran blåste mig i ansiktet för att väcka mig. Jag vaknade, konstigt! Hon frågade sedan om jag skulle med ut och gå, då var klockan 08 och jag var riktigt trött, så jag svarade nej. Efter att det gått en stund och jag inte somnat om gick jag upp och in till brorsan och frågade om han skulle med ut och springa. Han hängde på men sprang ifrån mig ganska snabbt… Jag ångrade att jag bestämt mig för att gå ut och springa istället för att gå, det var helt enkelt för varmt för att springa. Runt 30 grader i skuggan och strålande solsken, vilket innebär typ 50 grader, jag höll på att svettas ihjäl, så det slutade med att jag gick i alla fall halva tiden och höll på att svimma flera gånger, tur att jag hade vatten med mig!

Därefter var det dags för beachen, sista dagen på Miami Beach, lite sorgligt faktiskt! Min familj åker hem imorgon och jag och D åker vidare till Orlando.

Vi låg på beachen fram till 13 därefter gick vi upp till hotellrummet och käkade lite lätt lunch samt såg på US-open, jag har blivit en riktigt golfälskare sedan jag själv började spela, så roligt! Jag och D passade även på att slänga in två tvättmaskiner. Sedan gick vi ut igen, denna gång till poolen. Efter lite drygt en timme gick vi upp på hotellrummet igen för att se slutspurten av US-open, det var riktigt spännande! Jag hejade på Tiger, men när han väl vann ångrade jag mig, det hade ju varit roligt om den andra fått vinna. Det var antagligen once in a life time…

Efter en dusch åkte vi en sväng till affärerna Target och Circuit City inne i Miami. På Target handlade vi lite vatten samt nachochips och godis och på Circuit City handlade jag skivan Now that’s what I call music 28. Skivan innehåller några av de låtar som spelats mycket på radio här i USA, kul att spela som en påminnelse om vår resa! Även kul med en ny skiva inför bilresan mot Orlando imorgon! Pappa kollade på några olika kameramodeller, men de var endast någon hundralapp billigare här än på t ex NetOnNet, så då struntade han i det…

När vi kom tillbaka till hotellet var det dags för lite kvällsmat. Vi gick till en italiensk restaurang vid namn Carraba’s Italian Grill, bara några hotell bort. Jag beställde spagatti och köttförsås med en sallad till förrätt, jätte gott med lite ”mer nyttig” mat! Samtliga fick även bröd innan maten.

Efter maten gick vi längs boardwalken mellan restaurangen och vårt hotell och tog massa foton längs vägen… Sedan spelade vi schack utanför hotellet. Jag och D mot syrran och brorsan, det tog aldrig slut… Det blev nämligen remi, vilket betyder att det blev lika och ingen vunnit. Tråkigt! Jag och D spelade även ett parti schack i eftermiddags, jag förlorade, är värdelös på schack!

Sedan var det dags att börja packa samt boka hotell inför Orlando vistelsen. Imorgon runt 09 ska pappa skjutsa oss till flygplatsen där vi ska hämta vår hyrbil, därefter åker vi mot Orlando. Min familjs plan lyfter inte förrän 15.30 på eftermiddagen så de ska ligga på stranden på förmiddagen och sedan åker de mot flygplatsen för hemresa. Det känns lite sorgligt att de åker hem utan mig och D. Jag är ju  väldigt flygrädd och har just nu ångest för deras skull… Kändes på nått sätt skönt att åka tillsammas med dem hit… Nästa gång vi hörs skriver jag från Orlando!

Lämna en kommentar

Filed under Florida, Resa

Kommentera

